כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
מסומנים כסודיים ביותר

ארה"ב חוקרת את הדלפת מסמכי הפנטגון על "תקיפה ישראלית באיראן"

ארה"ב פתחה בחקירת הדלפת המסמכים המסווגים של הפנטגון, שעוסקים בפרטי תקיפה מתוכננת נגד איראן. ההדלפה מגיעה ברגע רגיש ביותר ביחסי ארה"ב וישראל וצפויה להכעיס את ישראל, שמתכוננת לתקוף באיראן בתגובה למטח הטילים של איראן ב-1 באוקטובר

ארה"ב חוקרת את הדלפת מסמכי הפנטגון על "תקיפה ישראלית באיראן"
מטוס חיל האוויר צילום: דובר צה"ל

ארה"ב חוקרת הדלפה של מסמכי מודיעין אמריקאי מסווגים מאוד לגבי תוכניותיה של ישראל לתקיפה באיראן, כך לפי שלושה אנשים שמכירים את הנושא ושוחחו עם רשת CNN, אחד האנשים אישר את אמיתות המסמכים. ההדלפה "מדאיגה מאוד", אמר בכיר אמריקאי ל-CNN.

המסמכים, מתאריכים 15 ו-16 באוקטובר, החלו להסתובב באינטרנט ביום שישי לאחר שפורסמו בטלגרם על ידי חשבון בשם "Middle East Spectator". הם מסומנים כסודיים ביותר ויש להם סימנים המציינים שרק ארה"ב ובעלות בריתה אוסטרליה, קנדה, ניו זילנד ובריטניה רשאים לעיין בהם.

הם מתארים הכנות שישראל עושה לקראת תקיפה נגד איראן. באחד המסמכים פורטו תוכניות של העברת אמצעי לחימה מישראל. מסמך אחר מראה שהוא הגיע מסוכנות לביטחון לאומי ומתאר תרגילי חיל האוויר הכוללים טילי אוויר-קרקע, כהכנה לתקיפה באיראן.

גורם אמריקאי אמר כי החקירה מתמקדת למי יש גישה למסמכים של הפנטגון. כל הדלפה כזו תגרום אוטומטית לחקירה של ה-FBI לצד הפנטגון וסוכנויות הביון האמריקאיות. ה-FBI סירב להגיב.

ההדלפה מגיעה ברגע רגיש ביותר ביחסי ארה"ב וישראל וצפויה להכעיס את ישראל, שמתכוננת לתקוף באיראן בתגובה למטח הטילים של איראן ב-1 באוקטובר. אחד המסמכים גם מעיד על משהו שישראל תמיד סירבה לאשר בפומבי: שלמדינה יש נשק גרעיני. המסמך מאשר שארה"ב לא ראתה שום אינדיקציה לכך שישראל מתכננת להשתמש בנשק גרעיני נגד איראן.

"אם זה נכון שהתוכניות הטקטיות הישראליות להגיב למתקפה של איראן ב-1 באוקטובר הודלפו, זו הפרה חמורה", אמר מיק מולרוי, לשעבר סגן עוזר שר ההגנה למזרח התיכון וקצין CIA בדימוס. בכיר אמריקאי אמר כי "שני המסמכים האלה גרועים, אבל לא נוראיים. החשש הוא שיש עוד שיודלפו".

לא ברור כיצד התפרסמו המסמכים, וגם לא האם הם נפרצו או הודלפו בכוונה. ארה"ב כבר נמצאת בכוננות גבוהה לגבי פריצה איראנית, סוכנויות הביון האמריקאיות אמרו באוגוסט כי איראן פרצה למסמכים השייכים לקמפיין של דונלד טראמפ.

חיל האוויר איראן הפנטגון מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}