כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
"מהלך ייעול"

גל פיטורים במטא בעקבות ניצול לרעה של תקציב ארוחות הצהריים

עובדים במשרדי מטא בלוס אנג'לס פוטרו לאחר שניצלו את תקציב ארוחות הצהריים לרכישת מוצרים אישיים. מדובר במהלך ייעול נוסף של החברה, אך הפיטורים אינם בהיקף כמו אלו שנעשו בשנים הקודמות

גל פיטורים במטא בעקבות ניצול לרעה של תקציב ארוחות הצהריים
אילוסטרציה צילום: unsplash

בצעד שמעורר עניין רב בתעשיית הטכנולוגיה, חברת מטא, הבעלים של פייסבוק ואינסטגרם, פיטרה לאחרונה כ-30 עובדים במשרדיה שבלוס אנג'לס. הסיבה: ניצול לרעה של תקציב ארוחות הצהריים שהוקצה לעובדים.

ע"פ הדיווח בוואלה, העובדים, חלקם מהנדסים בכירים בעלי משכורות של שש ספרות, השתמשו באפליקציות משלוחי אוכל כדי להזמין לא רק ארוחות, אלא גם מצרכים לבית ומוצרי קוסמטיקה. כל זאת תוך ניצול תקציב יומי של 25 דולר, שנועד במקור להזמנת ארוחות במהלך שעות העבודה.

במטא, ששוויה מוערך כיום ב-1.5 טריליון דולר, עובדים במשרדים גדולים נהנים מארוחות חינם. לעומת זאת, במשרדים הקטנים יותר, כמו בלוס אנג'לס, מקבלים העובדים שוברים להזמנות באפליקציות, שאותן חלקם ניסו לנצל לרעה. בין הפריטים שהוזמנו שלא כחוק ניתן למצוא כוסות יין, חומרי ניקוי ומצרכים נוספים מחנויות שונות באפליקציות המשלוחים.

לאחר שהנהלת החברה זיהתה את ההפרה, נשלחה אזהרה לעובדים. אלו שבחרו להמשיך בהתנהגותם פוטרו מיד, כחלק מגל פיטורים נקודתי שהתרחש בשבוע האחרון. הפיטורים מגיעים על רקע תהליכי ייעול נוספים במטא, הכוללים שינויים מבניים והעברת עובדים לתפקידים אחרים.

דובר מטא ציין כי הפיטורים הנוכחיים אינם רחבים כמו גלי הפיטורים של 2022 ו-2023, אז פוטרו עשרות אלפי עובדים במסגרת מהלך היעילות הגדול של מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג.

מטא פיטורין ארוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}