כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
איש דאעש

דיווח: מחבל לובי תכנן תקיפה על שגרירות ישראל בברלין

סוכלה כוונה לתקוף את שגרירות ישראל בברלין. כוחות משטרה עצרו אדם ממוצא לובי שנחשד כתומך דאעש באמצעות מידע שהגיע ממה שהוגדר כ"שירותי ביון זרים"

דיווח: מחבל לובי תכנן תקיפה על שגרירות ישראל בברלין
שוטרים בברלין צילום: משטרת ברלין

כוחות מיוחדים עצרו היום חשוד ממוצא לובי בבית בברנדנבורג. יחידת משטרה נגד טרור עצרו את הגבר בן 28 שנחשב לתומך בארגון הטרור "המדינה האסלאמית" (דאעש).

מייקל רמולר, דובר משרד התובע הפדרלי אמר ל'בילד' הגרמני: "היה מבצע משטרתי הערב בברנאו ליד ברלין ובסנט אוגוסטין ליד בון. חשוד נעצר בברנאו באשמת חברות בארגון טרור זר. אולם בסנט אוגוסטין נחקרו רק עדים ונלקחו ראיות אפשריות".

הכוחות איתרו את האיש שלא היה מוכר לרשויות כמישהו שמהווה איום, הודות למידע שמסר גורם ביון זר. הגבר הלובי רצה לתקוף את שגרירות ישראל בבירה, אם כי עדיין לא ברור אם באמצעות נשק או חומר נפץ.

הבילד דיווח כי היו סימנים לכך שהחשוד בטרור ביקש לברוח לדודו בסנט אוגוסטין לאחר הפיגוע ולאחר מכן לברוח לחו"ל. עדיין לא ברור אם הדוד ידע על כך.

על פי החשד, המחבל נכנס לגרמניה בנובמבר 2022. הוא הגיש בקשה למקלט בינואר 2023. שמונה חודשים בלבד לאחר מכן, ב-28 בספטמבר 2023, בקשתו נדחתה והוא היה אמור להיות מגורש ללוב. אך דבר לא קרה, הלובי חי באין מפריע בברנאו עד עכשיו.

שגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור הגיב למעצר הצעיר שתכנן לתקוף את שגרירות ישראל בברלין: "אנטישמיות מוסלמית היא מזמן לא רק רטוריקה של שנאה אלא מובילה ומעודדת פעילויות טרור ברחבי העולם. זוהי דוגמה נוספת לכך ששגרירויות ישראל עומדות בקו החזית של שדה הקרב המדיני. מבקש לברך את רשויות אכיפת החוק בגרמניה שפועלות מסביב לשעון על מנת להבטיח שלומם של נציגיה הרשמיים של מדינת ישראל".

דאעש לוב גרמניה ברלין מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}