כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
תקפו את כיפת ברזל

כתב אישום נגד אחים מסודן ששיבשו מערכות התראה ב-7 באוקטובר

נגד האחים הוגש כתב אישום בארה"ב. השניים חשודים כי ב-7 באוקטובר הצליחו לשתק לזמן קצר את מערכת ההתראה בישראל, ובכך ככל הנראה מנעו שליחת הודעות מצילות חיים המתריעות מפני סכנה. משרד המשפטים האשים את האחים במתקפות סייבר על תשתיות ארה"ב

כתב אישום נגד אחים מסודן ששיבשו מערכות התראה ב-7 באוקטובר
אילוסטרציה צילום: Sliman Khader/FLASH90

בבוקר ב-7 באוקטובר 2023, בזמן שמחבלי חמאס פרצו את הגבול הישראלי והחלו לבצע מעשי טבח בתושבי העוטף, אחמד עומר, צעיר סודני, פתח במתקפה מסוג אחר.

הוא ביצע מתקפת סייבר ממרחק על מערכות האזהרה בישראל המתריעות בפני אזרחים על סכנה. המערכות הושבתו לזמן קצר, ומנעו מהאזהרות שעלולות להציל חיים להגיע לישראלים על התקיפה הקטלנית של חמאס, שבה נרצחו כ-1,200 בני אדם ויותר מ-250 נחטפו.

משרד המשפטים האמריקני בקליפורניה הגיש כתב אישום נגד האחים, אחמד ועלאא עומר, בגין תקיפות סייבר מרובות נגד תשתיות, מערכות התראה ואתרי אינטרנט בארצות הברית ובישראל.

"זו הייתה קבוצת הסייבר המסוכנת ביותר במונחים של התקפות בעולם", אמר מרטין אסטרדה, התובע במחוז המרכזי של קליפורניה, בשיחה עם עיתונאים.

האחים מואשמים בניהול קבוצה בשם "אנונימוס סודאן" (Anonymous Sudan) שבמשך השנה בה היא קיימת ביצעה לא פחות מ-35,000 התקפות סייבר. התקיפות שיבשו אתרי אינטרנט השייכים לסוכנויות ממשלתיות, כולל ה-FBI ומשרד המשפטים, וסוכנויות חדשות, כמו הוושינגטון פוסט ו-CNN, כך לפי כתב האישום. הם גם תקפו בתי חולים במדינות שונות.

כתב האישום מתאר בפירוט פעולות נגד ארצות הברית, ישראל ומספר מדינות נוספות, בהן דנמרק, צרפת ושוודיה. משרד התובע של קליפורניה טוען לסמכות שיפוט מכיוון שהמבצע תקף ישויות אמריקאיות.

בפברואר סגרו האחים מערכות מחשב קריטיות השייכות לבית החולים בלוס אנג'לס, חולים הופנו באופן זמני לבתי חולים אחרים, כך לפי כתב האישום. האחים, שנעצרו ונמצאים במעצר במדינה ששמה לא פורסם, טענו אז כי התקיפה הייתה כנקמה על הפצצת בתי החולים של ישראל בעזה.

הניו יורק טיימס דיווח כי ההתקפות על ישראל היו אולי הדרמטיות והמזיקות ביותר שנעשו על ידם. הם תקפו שתי חברות פרטיות המספקות אפליקציות מקוונות שנועדו להתריע על שיגור טילים בישראל.

מכתב האישום עולה אין כל אינדיקציה לכך שהאחים היו בקשר עם אנשי חמאס במהלך התקיפה. אבל המהירות שבה הגיבו במתקפת הסייבר הראשונה על מערכת ההתראה הגיעה פחות מ-30 דקות לאחר פריצת הגבול - הדגישה את המיומנות והמהירות של השניים.

לא ברור מתי האחים יוסגרו לארצות הברית למשפט, אם בכלל. הם נמצאים במעצר מחוץ לארצות הברית ונחקרו על ידי ה-FBI. משרד המשפטים האמריקאי לא ציין את שם המדינה בה הם מוחזקים.

על פי העיתון, במאי 2023, פתחו השניים במתקפה על מערכת ההגנה של כיפת ברזל בזמן תקיפה של רקטות מעזה. בהתקפה ההיא, 16 רקטות הצליחו לעבור את ההגנות הישראליות, מספר גדול מהרגיל.

כיפת ברזל מלחמת חרבות ברזל חמאס אנונימוס סודאן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}