כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
פרטים מצמררים

חולצה מעזה וחשפה: "כל בתי החולים שימשו כבסיסי חמאס שלא שונה מדאעש"

פאוזיה אמין סידו, שנחטפה מעיראק לעזה וחולצה לפני כשבועיים, סיפרה על ההתעללות שעברה והחיים תחת מחבלי חמאס ודאעש. "כל בתי החולים ברצועה שימשו כבסיסי חמאס. לכולם היה נשק", סיפרה. "אולצתי לאכול בשר תינוקות בעיראק" אמרה

חולצה מעזה וחשפה: "כל בתי החולים שימשו כבסיסי חמאס שלא שונה מדאעש"
הצעירה בדרכה לחופש צילום: דובר צה"ל

פאוזיה אמין סידו (21), הצעירה היזידית שנחטפה מביתה בעיראק בשנת 2014 כשהייתה בת 11 וחולצה מרצועת עזה לפני כשבועיים לאחר שפנתה לרועי קייס ראש תחום העולם הערבי בכאן 11, סיפרה על מצבה ל"סאן" הבריטי על החיים מאז החטיפה, על הרעבה ועל התעללות.

היא סיפרה כי היא ועוד עשרות נשים וילדים הבינו שמשהו לא בסדר ברגע שהם התחילו לאכול. לאחר שהיו ללא אוכל במשך ימים, לא הייתה להם ברירה אלא לאכול. מחבלי דאעש אמרו להם שהם אכלו בשר של תינוקות שנטבחו. "הייתה אישה שעברה התקף לב באותו רגע ומתה" סיפרה.

אבל זו הייתה רק ההתחלה של הסבל הבלתי נתפס והתנאים הבלתי אנושיים שפאוזיה נאלצה לסבול במשך עשור. עשר שנים של גיהנום היא עברה. היא נמכרה למשפחה בסוריה, ולאחר מכן הוחזקה בשבי ברצועת עזה.

היא דיברה עם ה"סאן" הבריטי על השהייה בשבי חמאס - בדיוק כפי שהייתה בידי דאעש - ואמרה כי "אין הבדל בין שתי ארגוני הטרור".

היא תיארה את התנאים הנוראיים בעזה, וסיפרה כיצד ראתה את בתי החולים משמשים כבסיסי חמאס על ידי חמושים וכיצד היא הוכתה והוחזקה בשבי. היא אמרה: "לכולם היו נשק, לכולם היה נשק בכל מקום".

קולונל ריצ'רד קמפ, שפיקד על הכוחות הבריטיים באפגניסטן, פעל כמתווך במהלך החילוץ של פאוזיה. הוא אמר ל"סאן": "העיתונאי אלן דאנקן סיפק מידע מודיעיני לצה"ל שאיפשר להם לצאת למבצע להוצאתה מעזה. התקשורת בין פאוזיה לצה"ל היה בסתר. היו סיכונים גדולים במיוחד עבור פאוזיה. עזה היא כמובן אזור מלחמה, אז תמיד יש סכנה. צה"ל שם חזק מאוד".

עוד חשף: "הדבר הקריטי היה להבטיח סודיות בתהליך כדי שחמאס לא יקלוט את המתרחש ולא יכל לנקוט בפעולה כדי למנוע זאת. אני בטוח שהם היו מנסים לעצור את החילוץ אילו ידעו, אני חושב שהם היו עושים כל שביכולתם כדי למנוע ממנה לברוח. כנראה היו הורגים אותה אם היו חושדים במשהו, אם היו חושדים בתקשורת בינה לבין צה"ל".

דאעש חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}