כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
טענה לרצח אזרחים

חקירה בבלגיה נגד חייל צה"ל שלחם בעזה: חשוד ב"הוצאה להורג"

אחרי שעיתונאי פלסטיני טען כי חיילים יורים באזרחים עזתים לא חמושים, נפתחה בבלגיה חקירה בגין פשעי מלחמה נגד חייל בעל אזרחות ישראלית-בלגית. שר המשפטים של בלגיה, פול ואן טיגחלט, אמר כי החקירה הבלגית ביקשה לאמת את המידע שפורסם בעיתונות

חקירה בבלגיה נגד חייל צה"ל שלחם בעזה: חשוד ב"הוצאה להורג"
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

התובע הכללי בבלגיה הודיע כי הוא חוקר "פשעי מלחמה" שביצע כביכול חייל צה"ל אזרח ישראלי-בלגי שהשתתף במלחמת "חרבות ברזל" ברצועת עזה. גורמים מדיניים הבהירו: "עוד אין שום הליכים קונקרטיים. החקירה נפתחה כי ארגונים פלסטיניים הגישו קובלנה פלילית. ישראל עוקבת אחרי זה ומטפלת", כך דווח ב-Ynet.

ממשרד התובע הפדרלי בבלגיה נמסר כי "החקירה מתמקדת באזרח בלגי שמשרת ביחידה מובחרת בצבא הישראלי". לפי הדיווחים בבלגיה, החייל שנגדו נפתחה החקירה בן 22, והוא משרת כצלף.

החקירה מגיעה בעקבות חקירה עצמאית שביצע עיתונאי פלסטיני יוניס טיראווי, שהאשים החייל ב"הוצאה להורג אכזרית של אזרחים לא חמושים". טיראווי טען כי קיבל מידע מחייל אמריקני ביחידה, שסיפק ראיות לכך שהחיילים יורים על אזרחים גם אם הם לא חמושים ואינם מהווים סכנה.

שר המשפטים של בלגיה, פול ואן טיגחלט, אמר כי החקירה הבלגית ביקשה לאמת את המידע שפורסם בעיתונות. "לישראל יש את הזכות להגנה עצמית, אבל זה לא פוטר אותה מחובתה לכבד את המשפט ההומניטרי הבינלאומי".

גורמים מדיניים הבהירו כי הנושא נמצא במעקב: "לצערנו זה קורה בכל העולם. קובלנות פליליות נגד חיילים בעלי אזרחות כפולה. הצליחו ברשתות חברתיות למצוא חייל בלגי ישראלי ששיתף יותר מידי. זה קרה גם בהולנד ובסוף נסגר, זה קרה גם בצרפת ובסוף נסגר".

מלחמת חרבות ברזל הולנד צרפת בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}