י"ח תשרי התשפ"ה
20.10.2024
פולמוס הלכתי

שיחת היום בחסידות: האם הילדים יכלו לברך על הלולב של הרבי?

מאות חסידים וילדים שעמדו בחג הראשון בכדי לזכות לברך על הלולב של הרבי מבאיאן קיבלו הוראה שילדים לא יוכלו לברך על הלולב. 'בחדרי חרדים' עם הפולמוס ההלכתי שהפך לשיחת היום בחסידות

שיחת היום בחסידות: האם הילדים יכלו לברך על הלולב של הרבי?
הרבי מבאיאן בחג הסוכות צילום: באדיבות המצלם

בחג הסוכות בחסידות באיאן,  כל החסידים החפצים לזכות לברך על הד' מינים של האדמו"ר צריכים לקום מוקדם בבוקר וכמובן ללכת קודם לטבול במקווה וללמוד שעה לפני התפילה כתנאי לברך על הלולב של האדמו"ר.

וכך, כבר מהשעה שש וחצי בבוקר ובפרט ביום הראשון של החג משתרך תור ארוך ומסודר והחסידים מחכים שהבחור שזכה להחזיק את הלולב יבוא עם הלולב מבית האדמו"ר אחרי שהרבי כבר בירך על הלולב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי על פי הסדר בחסידות כל חסיד אומר את הברכה ועושה נענוע אחד בלבד.

כך גם היה השנה בחג הראשון בבוקר, הרבי נכנס לקלויז לפני התפילה ושם לב שבתור הארוך גם עומדים ילדים לברך על הלולב. הרבי ניגש לבחור האחראי ושאל האם גם הילדים מברכים? הבחור שמחזיק את הלולב ענה שכן, כי אחד האברכים שהגיע עם הילדים אמר בשם אחד הרבנים שזה בסדר.

לאדמו"ר לא היה נוח עם העניין שכן ביום הראשון יש בעיה הלכתית להקנות לילד את הד' מינים שצריכים 'לכם' כי הוא לא יכול להקנות חזרה. בעקבות כך הורה הרבי שהילדים לא יברכו על הלולב ורק יעשו נענוע אחד בשביל החינוך, כי הרי סוף כל סוף הם קמו מוקדם ועמדו בתור. 

השאלה שהפכה לשיחת היום בחסידות היא האם מאות חסידים בירכו לבטלה על הלולב שכן הילדים שבירכו כבר לא יכלו להקנות בחזרה את הלולב. 

הנושא כאמור העסיק את החסידים עד להסתלקותו של רב הקהילה הגאון צבי שרייבר זצ"ל בצאת החג הראשון שבזמנו היה פותר את הענין לאלתר. 

באדיבות המצלםסדר נטילת לולב בחצר באיאןצילום: באדיבות המצלם

הרבי מבאיאן לולב חג הסוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}