כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
כל הפרטים

מסמכים המתארים את ההכנות לתקיפה באיראן הודלפו - בישראל חושדים בפנטגון

מסמכים שחוברו לכאורה על ידי הפנטגון ומתארים את ההיערכות הישראלית לתקיפה באיראן הודלפו לרשתות החברתיות | ביידן: "אנחנו יודעים איך ומתי ישראל תגיב למתקפה האיראנית"

מסמכים המתארים את ההכנות לתקיפה באיראן הודלפו - בישראל חושדים בפנטגון
מנהיג איראן עלי חמינאי צילום: מתוך חשבון ה-X שלו

מסמכים שנראים מקוריים, שמקורם ככל הנראה בפנטגון, הודלפו לרשתות החברתיות ומתארים את ההיערכות הישראלית לתקיפה באיראן - מבלי לספק פירוט או תמונה כוללת של הכוונות של ישראל בתקיפה. ייתכן כי מדובר בהדלפה מכוונת של הפנטגון. 

לפי המסמכים שהודלפו, מניתוח תמונות שונות חיל האוויר "המשיך להתעסק" עם טילים בליסטיים, כך לפי "ווינט". במסמך נטען: "חיל האוויר הישראלי התעסק עם מה שהוא כנראה טיל ASM לא מזוהה בבסיס רמת דוד ב-15 באוקטובר. טיל ASM לא מזוהה אחד היה מול בונקר מטוסים מבוצר שמזוהה בדרך כלל עם חימושים מדויקים". 

לצד זאת נכתב במסמכים כי צה"ל ממשיך בהיערכות בעניין חימושים שונים ול"פעילות כטב"מים חשאית כמעט בוודאות עבור תקיפה באיראן". 

הדו"ח מעלה כי מועד התקיפה הישראלית באיראן עדיין אינו מיידי. כאמור, בישראל חושדים כי הפנטגון הדליף בכוונה את המסמכים שנראים אותנטיים, ככל הנראה משיקולים פוליטיים פנימיים. 

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר אמש לכתבים: "אנחנו יודעים איך ומתי ישראל תגיב למתקפה האיראנית. מנקודת המבט שלי יש פוטנציאל לכך שנוכל להתמודד עם המצב בין ישראל לאיראן באופן שיסיים את הסכסוך לזמן מה. במילים אחרות זה יוביל לסיום הסכסוך, יעצור את התגובות ההדדיות".

הפנטגון ארה"ב איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}