כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
בלתי צפוי

קריאה מפתיעה לחמאס לשחרר את החטופים: "יודעים את ההשלכות"

מקורב למנהיג הנוכחי של אל-קאעידה אמר שהמשך החזקת החטופים הישראלים גורם נזק לתושבי רצועת עזה, וקרא לחמאס לשחררם: "אנחנו יודעים את ההשלכות"

קריאה מפתיעה לחמאס לשחרר את החטופים: "יודעים את ההשלכות"
פעילות הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

יועץ למנהיג אל-קאעידה קורא לחמאס לשחרר את החטופים הישראלים בעזה, ומסביר כי החזקת החטופים פוגעת בעזתים. כך דיווח הארגון האמריקני SITE, שעוקב אחר פעולות והצהרות של ארגוני טרור ג'יהאדיסטיים.

על פי הדיווח בווינט, להצהרה אחראי מוסטפה חמיד, שידוע גם בשם אבו ווליד אל מסרי. חמיד הוא חמיו של סייף אל-עדל, שלפי ארגון SITE מנהיג כיום את אל-קאעידה. בהצהרה שפורסמה ברשת טען חמיד שתשומת הלב שמוקדשת לנושא החטופים הישראלים החיים והמתים, גבוהה בהרבה מהעיסוק בגורלם של האסירים הפלסטינים בבתי הסוהר בישראל.

לפי חמיד, בעקבות החזקת החטופים הסוגיה הפלסטינית נעלמה מסדר היום, ואף אחד לא מדבר עליה מחוץ למסגרת של נושא החטופים. "בואו נחתום את נושא היהודים החטופים, וכך יישארו רק הנושאים של פלסטין ומסגד אל-אקצא", אמר חמיד. 

הוא הוסיף: "לאף אחד לא אכפת מהאסירים הפלסטינים. לא לתקשורת, לא במשא ומתן ולא בהפגנות. חמאס חייב לשחרר מיד את החטופים. את הפרשה הזאת צריך לסגור ולא לפתוח מחדש, מאחר שאנחנו יודעים את ההשלכות". 

הוא טען כי ההשלכות של המשך החזקת החטופים ושל המשך המלחמה קשות במיוחד עבור תושבי עזה. אחרי חיסול סינוואר חמיד פנה בהצהרתו "לסינוואר הבא שיוביל את הגיבורים בעזה", ואמר כי "חובתו הראשונה תהיה לשחרר את החטופים הישראלים".

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה, כי סייף אל-עדל, שמוגדר כיום כמנהיג הארגון (ללא אישור רשמי), היה בעברו מפקד בכיר בכוחות המיוחדים של הצבא המצרי, ולפי הדיווחים חי באיראן. כמה מומחים ששוחחו עם AFP אמרו כי מוסטפה חמיד, המקורב שקרא לשחרור החטופים מעזה, מקורב לבכירים נוספים בצמרת הארגון.

אל קאעידה חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}