כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
תיעודים חדשים

הפגז האחרון: הירי שחיסל את יחיא סינוואר

מפקד פיקוד הדרום: "ההתמדה, הסבלנות, ניתוח השטח והחתירה למגע - עשינו את זה 'בתל סולטאן' ונמשיך בכל מקום" | תיעודים נוספים מחיסולו של יחיא סינוואר 

הפגז האחרון: הירי שחיסל את יחיא סינוואר
סינוואר עם שחרורו בעסקת שליט בשנת 2011 צילום: כראמה פרס

כוחות אוגדת עזה ושב״כ פועלים במרחב דרום הרצועה ברפיח בשבועות האחרונים. בפיקוד האוגדה נלחמים צוותי הקרב החטיבתיים של חטיבת הנח״ל וחטיבת ביסל״ח (828).

ירי פגז הטנק על המבנה בו שהה יחיא סינוואר צילום: דו"צ

בפעילות הכוחות מבצעים פשיטות ופעילויות התקפיות במרחב, מנהלים היתקלויות עם מחבלים ומחסלים עשרות מהם בקרבות פנים אל פנים ובהכוונת כלי טיס של חיל האוויר. 

הכוח של צוות הקרב של חטיבת ביסל״ח שפעל במרחב שכונת ׳תל סולטאן׳ זיהה מספר חשודים במרחב.  הכוחות פתחו בסריקות במהלכן נתקלו במחבלים שירו והשליכו לעברם רימונים. הלוחמים השיבו באש ופגעו במחבלים שהחלו בנסיונות בריחה והתפצלו לשני מבנים סמוכים במרחב. 

מפקד פיקוד דרום, אלוף ירון פינקלמן בזירה שבה חוסל סינוואר צילום: דו"צ

הכוחות המשיכו בפעילות ובסריקות במרחב על מנת לסגור מעגל על המחבלים, תקפו בירי טנקים את המבנים וחיסלו את המחבלים. בסריקות שביצעו הכוחות בבוקר שלאחר מכן - זוהתה גופתו של מנהיג חמאס, יחיא סינוואר. 

לפעילות זו קדמו מספר חודשי לחימה בהם צה״ל בשיתוף שב״כ ובהובלת אוגדה 162, נלחמו כנגד חטיבת רפיח וגדוד תל-סולטאן וחיסלה מאות מחבלים. פעולות אלו סגרו על סינוואר, מנעו ממנו לברוח והכינו את הקרקע לחיסולו.

יחיא סינוואר עזה חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}