ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
לא להחזיר הגופה

מחיית עמלק: גדולי ישראל התבטאו על חיסלו של רב המרצחים סינוואר

מי אמר שאי אפשר להתגאות ב'כוחי ועוצם ידי'?, הראשון לציון ביקש להודות לקב"ה והורה שלא להחזיר את הגופה, מי איחל מזל טוב? ומה התבטא הצדיק מטבריה?. מיוחד גדולי וצדיקי הדור על חיסולו של רב המרצחים יחיא סינוואר

מחיית עמלק: גדולי ישראל התבטאו על חיסלו של רב המרצחים סינוואר
יחיא סינוואר צילום: פריפיק/פלאש 90

עם חיסולו המופלא של רב הרמצחים ומנהיג חמאס יחיא סינוואר בעיצומו של החג הראשון התבטאו גדולי ישראל כל אחד בלשונו. 

עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין התייחס לכך ואמר כי החיסול של הרשע הזה מוסיף נופך לדברים שאמרנו בחג, שהרי דברי הגר"א מווילנא על מלחמת גוג ומגוג, הם בעצם 'מחיית עמלק', וחיסולו של סינוואר הוא-הוא מחיית עמלק, ואולי יש בכך תחילת התגשמותם של הדברים המופלאים המתעתדים להתרחש. 

הרב זילברשטיין ביקש להדגיש שכל הדברים הללו לא צריכים להכניס את הקהל ללחץ, אלא אדרבה - לגרום לחיזוק גדול. אחד החיזוקים הבולטים יכול להתבטא בישיבה תמידית בסוכה. דהיינו, אם בכל השנים היינו יוצאים לפעמים מהסוכה, והולכים לפה ולשם, היום בגלל דברי הגר"א שמי שיהיה בסוכה יינצל ממלחמת גוג ומגוג, יש יותר חשק להישאר בסוכה.

"גם במלחמת יום הכיפורים שנמשכה כזכור אל תוך חג הסוכות, עורר מרן ה'קהילות יעקב' זצ"ל להישאר בתוך הסוכה", אמר הרב זילברשטיין.

כמו-כן עורר הרב זילברשטיין על הסיעתא דשמיא הגדולה שהיתה בחיסול, בכך שאף אחד לא יכול להתגאות כאן ב'כוחי ועוצם ידי', שכן לפני החיסול לא היה פירור של מידע על מקום הימצאו של ראש המחבלים הארור, והדבר התרחש בהיתקלות 'מקרית'. כך זכינו ל'מחיית עמלק' שנעשתה לא מתוך 'כוחי ועוצם ידי', אלא מתוך התגלות כוחו ועזוז-גבורתו של השם יתברך. וזה עוד קידוש השם נורא.

שוקי לררהגר"י זילברשטיין בנענועים היום בחול המועדצילום: שוקי לרר

הראשון לציון הגאון, רבי יצחק יוסף, התבטא על חיסול סינוואר בשמחת בית השואבה המרכזית בבאר שבע: "צריך להודות להקב"ה, באבוד רשעים רינה׳, אבל צריך לדעת שלא להחזיר את הגופה שלו בשום פנים ואופן עד שאחרון החטופים יחזור".

הראש"ל הגר"י יוסף על חיסול סינואר צילום: באדיבות המצלם

ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז רמז על כך כבר בליל החג בדבריו לציבור בבית מדרשו כי "בזמנו כיוונו עם הלולב נגד סאדם חוסיין (ורמז: לולב בגימטריא ס"ח - סדאם חוסיין)". "ועתה" קרא ראש הישיבה, "אנו צריכים לכווין על סינוואר שיחוסל במהרה, והלולב יהיה כמו חיצים עליו (גם סינוואר חיזבאללה ר"ת ס"ח)". במוצאי החג התבשר הגר"מ מאזוז על כך שסינוואר חוסל. ראש הישיבה הכריז בפליאה ושמחה: "מת?! מזל טוב! לא תמוש רעה מביתו".

באדיבות המצלםהגר"מ מאזוז בסוכתוצילום: באדיבות המצלם

הצדיק רבי דב קוק מטבריה הגיב ששמע את הדברים בעיצומה של תפילת חג ראשון בבית מדרשו בטבריה בירך בשם ומלכות ברכת הטוב והמטיב להודות על הבשורה הטובה.

עם צאת החג, נכנס מקורבו הרה"ג ר' משה חיים שניידר ושאל אם יש הסבר מדוע החיסול המדובר יצא אל הפועל דווקא בחג הסוכות. על כך השיב הגר''ד קוק, קראנו היום בהפטרה את הפסוק הבא "אֲשֶׁר יִגֹּף ה' אֶת הַגּוֹיִם אֲשֶׁר לֹא יַעֲלוּ לָחֹג אֶת חַג הַסֻּכּוֹת", והיינו שהקב"ה יש לו חשבון מיוחד עם אותם גויים שמנעו מעם ישראל את שמחת הרגל.

וזה מה שעשה אותו צורר בשמחת תורה שנה שעברה לכן מידה כנגד מידה נענש דווקא בחג הסוכות. מאחר וכידוע צורר זה הוא אשר עמד מאחורי מתקפת הפתע אשתקד בחג שמחת תורה, בה נהרגו יותר מאלף יהודים רח''ל, והוא אשר החזיק בחטופים כמגן חי, ומונע בגופו את שיחרורם, הסביר הגר"ד קוק שהקב''ה בא עימו בחשבון דווקא בתחילת החג אותו רצה להרוס ולהשבית בו את שמחת החג.

רבי דב קוק על חיסול סינואר צילום: מכון שפתי כהן
יחיא סינוואר הרב יצחק זילברשטיין הרב דב קוק הרב יצחק יוסף הרב מאיר מאזוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}