כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
המחוסל הבא?

סגנו של סינוואר מאשר שהוא חוסל, מתבצר בעמדת חמאס

סגן מנהיג חמאס חליל אל-חיה הודה שסינוואר חוסל ואמר כי: "החטופים לא יחזרו - עד שתופסק התוקפנות נגד עזה, תהיה נסיגה מוחלטת ממנה והאסירים שלנו ישוחררו מבתי הכלא"

סגנו של סינוואר מאשר שהוא חוסל, מתבצר בעמדת חמאס
חליל אל-חיה סגן מנהיג חמאס צילום: צילום מסך

סגן מנהיג חמאס, חליל אל-חיה, הגיב בשעה האחקונה על חיסול סינוואר: "מותו של סינוואר רק יחזק את כוחנו. החטופים לא יחזרו עד שתופסק התוקפנות נגד עזה, תהיה נסיגה מוחלטת ממנה והאסירים שלנו ישוחררו מבתי הכלא" אמר.

אל-חייה המשיך במסר לוחמני: "חמאס ימשיך  ללכת בדרך שהתוו מייסדיו והמפקדים שחוסלו עד למימוש שאיפות העם הפלסטיני לשחרור מלא של פלסטין והקמת מדינה שבירתה ירושלים.חיסולם של סינוואר והמפקדים האחרים של חמאס רק יוסיפו כוח ונחישות להמשיך ללכת בדרכיהם, והתנועה תמשיך להגן על זכויות העם הפלסטיני".

גם בכיר חמאס באסם נעים אישר את דבר מותו של המנהיג יחיא סינוואר בראיון לרשת CNN ואמר כי זה "כואב ומלחיץ אך חמאס ינצח בסוף" לדבריו, "חמאס התחזק והפך יותר אהוד בכל חיסול של מנהיגיו בעבר. דומה כי ישראל מאמינה כי הרג מנהיגנו משמע סוף תנועתנו וסוף מאבק העם-הפלסטיני. הם יכולים להאמין במה שהם רוצים, וזו אינה הפעם הראשונה בה הם אמרו זאת".

מתחקיר אירוע חיסול סינוואר כי לוחם פנה למג"ד סא"ל כנען, ביום רביעי ב-10:00 בבוקר ועדכן אותו שזיהה דמות חשודה שיוצאת ונכנסת ממבנה קרוב. המג"ד פתח אישית באש לעבר המבנה, והכווין לשם אש טנקים תוך כיתור המתחם האורבני. אז זיהה עם חייליו שלושה מחבלים נסים מהמבנה לבתים סמוכים. שניים מהם, שפתחו את הדרך למי שהתברר כסינוואר, כיסו את פניהם, כנראה כדי ליצור את הרושם שהם חטופים.

כנען לא התבלבל, במיוחד לנוכח הירי הטרגי שביצע כוח אחר מביסל"ח לעבר שלושת החטופים שנורו למוות בשוגג לפני 11 חודשים בשכונת שג'אעיה בעיר עזה, כך דיווח יואב זיתון בוווינט.

"כנען פעל פה לאט ונכון: הוא שלט באירוע, הקפיא מצב לסירוגין אבל ננעל על המתחם במשך שעות, לא מיהר בכלל לשלוח את חייליו לתוך המבנים שאליהם ברחו המחבלים, ושלח מחלקת חי"ר שלו לסרוק במבנה שבו הסתתר סינוואר, רק לאחר שהבית ספג פגיעות משמעותיות מירי טנקים וטילי מטאדור. גם אז, כשהתפוצץ רימון במבנה הוא הוציא את החיילים החוצה והמשיך להפגיזו מבחוץ, לאט ובטוח",

סיפר אחד הקצינים. "רק בחלוף יממה של שליטה בזירה וירי עליה נכנסו הכוחות פנימה תחת פיקודו לאחר שסרקו אותו שוב ושוב עם רחפנים קטנים, ונטרלו את המטענים שבו, הבינו שהמחבל שבפנים חוסל ואז הבחינו שהוא עם פנים מוכרות.

 

 

חליל אל-חיה חמאס יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}