כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
שיחון עברי - ערבי

ממצאי התחקיר הראשוני: חתכו את התלתליות עם קאטר, כך חדרו המחבלים בגבול ירדן

המחבלים ירו על הרכב הצבאי, שספג 8 פגיעות ירי, וחלק מהכדורים פגעו בשני המחבלים שנפצעו. על המחבלים היה גם ציוד נוסף: משקפת, מצפן, אזיקונים, מפה, סכין קומנדו, ושיחון ערבי-עברי

ממצאי התחקיר הראשוני: חתכו את התלתליות עם קאטר, כך חדרו המחבלים בגבול ירדן
מפקד אוגדה 80 ומח״ט יואב בזירת האירוע צילום: דובר צה"ל

תחקיר ראשוני בצה״ל לפיגוע בגבול ירדן מוקדם יותר היום (שישי) שני המחבלים - אינם חיילים בצבא ירדן, אלא מחבלים שהגיעו לבושים במדים וזהותם עדיין נבדקת. 

המחבלים חדרו את הגבול, שיש בו רק מספר תלתליות שמונחות אחת על השנייה. הם חתכו את התלתליות עם קאטר, ובינתיים כוח הוקפץ למקום והגיע תוך כ-10-15 דקות. ההיתקלות מול כוחותינו שהוקפצו למקום הייתה 3 מטרים בלבד בתוך שטח ישראל, על הגבול ממש.

דורון קדוש דיווח בגל"צ כי אחד המחבלים חוסל במקום, והשני רץ לעבר הכוח שעמד כ-100 מטר ממנו וחוסל על מכסה המנוע של הרכב הצבאי. המחבלים ירו גם על הרכב הצבאי, שספג 8 פגיעות ירי, וחלק מהכדורים פגעו בשני המחבלים שנפצעו. 

על המחבלים היה גם ציוד נוסף: משקפת, מצפן, אזיקונים, מפה, סכין קומנדו, ושיחון ערבי-עברי. 

בצה״ל הגבירו את הכוננות בכל מרחב ים המלח ויש סריקות גם של כוחות מהאוויר וגם מהקרקע, כולל יחידות מיוחדות. יש גם תיאום עם צבא ירדן.  בצה״ל מעריכים כי יעד הפיגוע היה אזור החממות של נאות הכיכר. יצוין כי ״פסטיבל התמר״ מרוחק כ-50 ק״מ מנקודת הפיגוע ולכן ההערכה היא שהוא לא היה יעד הפיגוע. 

הסריקות אחר אפשרות למחבל שלישי נמשכות, אם כי ההבנה שמתגבשת בצה״ל היא שחדרו שני מחבלים בלבד וככל הנראה אין מחבל שלישי.

דובר צה"ל מסר מוקדם יותר היום כי תצפיתניות צה״ל מגדוד האיסוף 727 זיהו מספר חשודים במרחב הגבול עם ירדן, מדרום לים המלח, והקפיצו כוחות לנקודה. 

לוחמת ולוחם במילואים מפיקוד העורף, בפיקוד חטיבת יואב, חיסלו את שני המחבלים שחצו לשטח הארץ מירדן, מטרים בודדים מגדר הגבול, אשר פתחו בירי לעבר הכוח.

במהלך חילופי האש עם המחבלים, חייל צה"ל ולוחם נוסף במילואים נפצעו באורח קל ובינוני ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.
 

מחבלים מלחמת חרבות ברזל ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}