ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
לקראת הסכם?

נתניהו יכנס התייעצות; ביידן קורא 'להתקדם' לקראת הפסקת האש

הנשיא ביידן קרא לראש הממשלה "להתקדם הלאה" לקראת הפסקת אש בעזה לאחר חיסול יחיא סינוואר. מנהיגים נוספים חידשו את הקריאה לסיום המלחמה. נתניהו יקיים התייעצות לגבי הסכם עם חמאס

נתניהו יכנס התייעצות; ביידן קורא 'להתקדם' לקראת הפסקת האש
ראש הממשלה נתניהו עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן צילום: משרד רה"מ

שעות לאחר חיסול יחיא סינוואר ברפיח, נשיא ארה"ב בירך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר לסינוואר "יש הרבה דם על הידיים - דם אמריקאי, דם ישראלי ועוד".

הנשיא ביידן קרא לראש הממשלה "להתקדם הלאה" לקראת הפסקת אש בעזה, מנהיגים נוספים קראו לסיום המלחמה בעזה.

רה״מ נתניהו יכנס התייעצות מיוחדת היום בצהריים בקריה בתל-אביב בנוכחות מספר שרים וראשי מערכת הביטחון. רה"מ נתניהו יעסוק בניסיון לקדם הסכם שיביא לשחרור החטופים.

הנשיא ביידן הגיע אתמול לגרמניה ואמר כי הוא חש "יותר מלא תקווה" לגבי סיכויי הפסקת האש וישלח את מזכיר המדינה, אנטוני בלינקן, לישראל בימים הקרובים.

ביידן הצטרף לקמלה האריס, ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, וקנצלר גרמניה, אולף שולץ, שקראו להפסקת אש .

בלינקן קיים אתמול שיחות טלפון עם שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן אל סעוד, וראש ממשלת קטאר, שייח' מוחמד בן עבדולרחמן אל ת'אני, על סיום המלחמה במזרח התיכון, כך מסרה מחלקת המדינה האמריקאית.

בלינקן תיאר את סינוואר "טרוריסט אכזרי וחסר תשובה" ואמר כי הוא טרפד שוב ושוב הסכמים שהיו מסיימים את המלחמה. "בהזדמנויות רבות במהלך החודשים האחרונים, סינוואר דחה את המאמצים של ארה"ב ושותפותיה להביא את המלחמה הזו לידי סיום באמצעות הסכם שיחזיר את החטופים למשפחותיהם ויקל על סבל העם הפלסטיני", אמר בלינקן.

 

ראש הממשלה נתניהו מלחמת חרבות ברזל אנטוני בלינקן הנשיא ביידן חמאס יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}