ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
הותר לפרסום

פלסטיני תכנן פיגוע נגד משפחות החטופים: "נקמה למען תושבי עזה"

תושב מזרח ירושלים תכנן לבצע פיגועים, בין היתר כלפי משתתפי מחאת משפחות החטופים כנקמה למען חמאס ותושבי עזה. גם לאחר מעצרו עוד בטרם מימש את כוונותיו, התבטא כי עודנו מתעקש לבצע פיגוע. עם סיום חקירתו, צפוי נגדו כתב האישום שיוגש על ידי הפרקליטות

פלסטיני תכנן פיגוע נגד משפחות החטופים: "נקמה למען תושבי עזה"
הפגנת משפחות החטופים: אילוסטרציה צילום: מטה משפחות החטופים

הותר לפרסום כי היחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים ושירות הביטחון הכללי, חשפו וסיכלו פיגועי טרור שתכנן מחבל, תושב מזרח ירושלים ותומך ארגוני טרור. המחבל, התכוון לרכוש מטעני חבלה וכלי נשק ותכנן לבצע פיגועים שיכוונו כלפי אזרחים וכוחות הביטחון בהם, פיגוע בתל אביב בזמן מחאת משפחות החטופים, כנקמה למען תושבי עזה וארגון הטרור 'חמאס'. 

בחודש שעבר, החלה חקירה בשב"כ וביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, בחשד לקשירת קשר למעשה טרור לצורך ביצוע פיגועי טרור והשתייכות לארגוני הטרור ופעולות במסגרתם. בהכוונת שירות הביטחון, עצרו בתאריך 17.9 בלשי ימ"ר ירושלים בסיוע לוחמי מג"ב את המחבל (22, שכונת שיח' ג'ראח) בביתו שבמזרח ירושלים לחקירה, ומעצרו הוארך בבימ"ש מעת לעת.

פרטי מעצר החשוד צילום: דוברות המשטרה

מהחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ובשב"כ, עלה כי בשלב מסוים גמלה בליבו של המחבל אשר תומך בארגוני הטרור גדודי ג'נין וחמאס, החלטה לקשור קשר עם אחרים תושבי יו"ש על מנת שיסעו למזימותיו הרצחניות ובסיועם, תכנן לרכוש כלי נשק ומטעני חבלה באמצעותם לממש כוונותיו ולבצע פיגועי טרור נגד כוחות הביטחון ואזרחים.

במסגרת החקירה עלה כי בין תכנוניו לבצע פעולות טרור ופיגוע בישראל, פיגועי ירי לעבר חיילי צה"ל, פיגועי מטענים ברכבת בתל אביב ופיגוע בזמן מחאת משפחות החטופים בת"א, במטרה לדבריו כאמור, לרצוח כמה שיותר אנשים כנקמה למען תושבי עזה וארגון הטרור הרצחני בפני עצמו, 'חמאס'. 

עוד נחשף במסגרת החקירה המשותפת לימ"ר ירושלים ושירות הביטחון, כי המחבל כבר כתב צוואה, פתח קבוצה ברשת חברתית בשם "חיילי אלוהים", והתכונן למימוש כוונתו לפגע במשתתפי המחאה. אולם למרבה המזל, לא הספיק המחבל להשיג את האמל"ח כפי שתכנן בכדי לבצע את הפיגוע, זאת מכיוון שנעצר על ידי שב"כ והמשטרה שסיכלו בכך את כוונותיו.

עם סיום חקירתו בימים האחרונים, במהלכה התגבשה תשתית ראייתית נגד המחבל והוארך מעצרו תוך שהוגשה הצהרת תובע עד לתאריך 18.10, צפויה היום (שישי) פרקליטות מחוז ירושלים להגיש את כתב האישום נגדו לבית המשפט.

בשנה החולפת, סיכלו שוטרי מחוז ירושלים בסיוע שב"כ וגורמים נוספים, עשרות פיגועים וכוונות לכאלו באזור ירושלים במגוון מתווים, הן בזכות פעילות במישור המודיעיני והחקירתי והן בזכות ערנות, מקצועיות ותגובה מהירה של שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב הפועלים בגזרות השונות. משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי ימשיכו לפעול עם כל כוחות הביטחון לסיכול טרור ולמעצר מחבלים, במטרה להגן על אזרחי מדינת ישראל.

משפחות חטופים חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}