ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
בנט מתחזק

סקר מנדטים חדש: הליכוד ממשיכה להיחלש וכך גם גוש הימין

הליכוד מגיעה השבוע ל-23 מנדטים, בעוד שהמחנה הממלכתי מתייצבת על 20. מפלגה בראשות נפתלי בנט מתחזקת בשני מנדטים ומגיעה ל-23 בעוד שהליכוד יורדת בשני מנדטים

סקר מנדטים חדש: הליכוד ממשיכה להיחלש וכך גם גוש הימין
קלפי צילום: פיקסביי

על פי ממצאי סקר שנערך עבור עיתון "מעריב" על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4All.co.il, נמצא כי מפלגת "הליכוד" ממשיכה להיחלש ומגיעה השבוע ל-23 מנדטים, בעוד ש"המחנה הממלכתי" מתייצבת על 20.

הסקר נערך בתאריכים 15-16 באוקטובר 2024, טרם חיסולו של יחיא סינוואר, וענו עליו 602 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. מלבד "הליכוד" ו"המחנה הממלכתי", "חדש תעל" מתחזקת במנדט.

בשורה התחתונה נחלשת הקואליציה במנדט אחד ויורדת ל-51 מול האופוזיציה שנותרת עם 58 מנדטים (ללא 11 המנדטים של המפלגות הערביות) שאינם מאפשרים הקמת ממשלה ללא קולות נוספים.

על פי הסקר כך היתה נראית חלוקת המנדטים לו היו בחירות: הליכוד 23, המחנה הממלכתי 20, יש עתיד 14, ישראל ביתנו 14, ש״ס 10, מפלגת הדמוקרטים 10, עוצמה יהודית 7, יהדות התורה 7, חדש - תע״ל 6, רע״מ 5, הציונות הדתית 4. מפלגתו של גדעון סער לא עוברת את אחוז החסימה.

בנוסף, מפלגה בראשות נפתלי בנט מתחזקת בסקר הנוכחי בשני מנדטים ומגיעה ל-23 בעוד ש"הליכוד" יורדת בשני מנדטים, בתסריט הזה, מגיעה ל-18 בלבד. הנפגעת העיקרית, כמו בכל פעם שמוצבת מפלגה בראשות נפתלי בנט, היא "המחנה הממלכתי" שצפויה לקבל 13 מנדטים בלבד וכך גם ישראל ביתנו שיורדת ל-9.

השילוב של מפלגות האופוזיציה הנוכחית (ללא המפלגות הערביות) ביחד עם מפלגתו של נפתלי בנט עולה השבוע ל-64 מנדטים מול 46 לקואליציית נתניהו.

 

בנימין נתניהו הליכוד נפתלי בנט מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}