ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
אחרי חיסול סינוואר

ארה"ב מתכוונת להכפיל את המאמצים לשחרר החטופים

בהודעת הפנטגון נמסר: "עם מותו של סינוואר, יש כעת הזדמנות ליום שאחרי בעזה ללא חמאס בשלטון". ארה"ב מקווה שיורשו של סינוואר מי שזה לא יהיה יקח "דרך אחרת קדימה" במשא ומתן לשחרור החטופים

ארה"ב מתכוונת להכפיל את המאמצים לשחרר החטופים
מלחמת חרבות ברזל צילום: Oren Cohen/Flash90

דובר מחלקת המדינה מת'יו מילר אמר כי ארה"ב מתכוונת להכפיל את מאמציה לשחרר חטופים ו"להביא לסוף המלחמה הזו". ארה"ב "רואה הזדמנות חדשה למשא ומתן", אמר, אך הוא לא פירט כיצד ארה"ב תכפיל את המאמצים ממה שהיא כבר עשתה. הוא הוסיף כי ארה"ב מקווה שיורשו של סינוואר מי שזה לא יהיה יקח "דרך אחרת קדימה".

הפנטגון מסר על החיסול: "עם מותו של סינוואר, יש כעת הזדמנות ליום שאחרי בעזה ללא חמאס בשלטון", אמר הדובר פט ריידר, והוסיף כי ישנה הזדמנות לשחרור חטופים ואפשרות להפסקת אש. שר ההגנה לויד אוסטין תיאר את מותו של סינוואר כ"הישג מרכזי בלוחמה בטרור".

בעולם ברכו על החיסול. ראש ממשלת בריטניה קייר סטארמר קרא לשחרר את כל החטופים בעזה ואומר שארצו "לא תתאבל" על מותו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר.

סטארמר אומר כי סינוואר היה "המוח מאחורי היום הקטלני ביותר בהיסטוריה היהודית מאז השואה" כאשר חמאס פתח במתקפה ב-7 באוקטובר. "היום המחשבות שלי עם המשפחות של אותם קורבנות. בריטניה לא תתאבל על מותו", אמר בהצהרה.

גם איטליה הגיבה על החיסול: ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, אמרה שחיסול סינוואר "מפנה את הדרך לשלב חדש במלחמה בעזה" עוד אמרה: "עם מותו של יחיא סינוואר, האדם האחראי העיקרי לפיגועי 7 באוקטובר אינו קיים יותר. אני משוכנעת שצריך לצאת לשלב חדש: הגיע הזמן לשחרר את כל החטופים, להכריז מיד על הפסקת אש ולהתחיל שיקום עזה".

שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה ברבוק בירכה על החיסול ואמרה בהצהרה, "יחיא סינוואר היה רוצח ומחבל אכזרי, שהיה מוכן למגר את ישראל ואנשיה. כמוח מאחורי פיגועי הטרור ב-7 באוקטובר, הוא הביא מוות לאלפי אנשים וסבל לאין שיעור על פני אזור שלם".

מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס יחיא סינוואר בריטניה איטליה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}