ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
צביעות מהדהדת

אמזון הזמינה פרו פלסטיני לנאום לצוות, ואסרה שיח בעד ישראל

אמזון הזמינה ידוען פרו-פלסטיני לנאום לצוות העובדים, אך אסרה לכאורה על שיח פרו-ישראלי עם עובדים יהודים. אלכסנדר סשה טרופנוב, עובד חברת אמזון במעבדה בתל אביב, חטוף ונמצא בשבי חמאס

אמזון הזמינה פרו פלסטיני לנאום לצוות, ואסרה שיח בעד ישראל
רכב משלוחים של אמזון צילום: pexels

אמזון הזמינה זמר שנוי במחלוקת ותומך בפלסטינים לנאום בפגישה פנימית בתוך החברה, אך לכאורה הטילה וטו על שיחה של פרו-ישראלית, אפילו כשאחד מעובדיה חטוף בעזה, כך דיווח העיתון הניו יורק פוסט. העיתון דיווח כי אלכסנדר סשה טרופנוב, עובד חברת אמזון בתל אביב, חטוף ונמצא בשבי חמאס.

סמנתה אטוס, סופרת ובוגרת הרווארד, שהחלה לפעול למען מטרות יהודיות מאז הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר, האשימה את אמזון ב"בעיה יהודית ענקית גדולה". אטוס האשימה את החברה בביטול הופעתה בזום עבור קבוצה של עובדים יהודים, משום שהשיחה שלה תויגה על ידי משאבי אנוש "שנויה מדי במחלוקת".

בסרטון שפרסמה והפך מאז לוויראלי, אטוס אמרה שאמזון השתיקה אותה בזמן שהזמינה את בן האגרטי מקלמור, ידוען פרו פלסטיני, לדבר עם העובדים, מפגש שאושר רשמית עבור קבוצה שמסייעת למכורים לסמים שהשתקמו ועובדים באמזון. אטוס אמרה כי אמזון נגועה ב"צביעות" על כך שהזמינה "גזען אנטישמי ידוע" בזמן שביטלו את המפגש שלה.

דובר מטעם חברת אמזון הכחיש שיש סטנדרט כפול: "לרבים מהטענות הללו חסר הקשר, וזה מטעה להציג שאנחנו מתעלמים מעוינות במקום העבודה שלנו", אמר לניו יורק פוסט, "אנחנו מבינים שזו הייתה תקופה קשה עבור רבים, ואנחנו נשארים ממוקדים בתמיכה בכל העובדים שלנו".

אטוס, אמרה כי אמזון אסרה על עובדים יהודים להקים ועד עובדים משלהם, למרות העובדה שישנם 13 ועדי עובדים המייצגים אסייתים, לטינים, יוצאי צבא ונשים.

החברה גם היתה תחת ביקורת בגלל סרטון פנימי של החברה בהשתתפות המנהלת הפלסטינית רובה בורנו, שנראתה עונדת שרשרת עם תליון המתאר מפת ישראל עם דגל פלסטין מעליה. חברת אמזון מסרה שהיא הסירה מאז את הסרטון.

מלחמת חרבות ברזל אמזון ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}