ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
"סגירת מעגל היסטורית"

בצה"ל בודקים: האם סינוואר החזיק באקדח של הקצין הבכיר שנפל?

בצה"ל בודקים האם יחיא סינוואר שחוסל ברפיח החזיק באקדחו של סגן אלוף מחמוד ח'יר אל-דין, הקצין הבכיר ממערך המבצעים המיוחדים שנפל בפעולה שהסתבכה בעזה לפני שש שנים

בצה"ל בודקים: האם סינוואר החזיק באקדח של הקצין הבכיר שנפל?
אמצעי הלחימה בזירה שבה חוסל סינוואר צילום: דובר צה"ל

סגירת מעגל אחרי שש שנים: בצה"ל בודקים האם האקדח שנמצא על גופתו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר שחוסל ברפיח, שייך לסא"ל מחמוד ח'יר אל-דין ז"ל שנפל בפעולה שהסתבכה בעזה ב-2018, כך דווח ב"חדשות 12". 

דו"צ, פלאש 90מחמוד אל-דין, פעילי חמאסצילום: דו"צ, פלאש 90

אחד מחבריו של הקצין הבכיר כתב לאחר חיסול סינוואר: ״אקדחו של סא"ל מ, נמצא גם הוא על גופת סינוואר ונלקח חזרה על ידי כוחות צה"ל. המצפה לזכרו, חיסול סינוואר, והשבת האקדח הם סגירת מעגל היסטורית״.

צילום מסךסינוואר עם האקדחצילום: צילום מסך

סא"ל מחמוד שירת כקצין, לוחם וכמפקד במערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין. אל-דין היה עד פרסום שמו לוחם צה"ל היחיד שנהרג ושמו נותר אסור בפרסום, זאת בשל הפעולות החשאיות שבהן השתתף.

הפעולה שבה נפל מחמוד ז"ל התרחשה ברצועת עזה בג' כסלו התשע"ט. באותו לילה נכנס כוח ממערך המבצעים המיוחדים של צה"ל לח'אן יונס לבצע פעילות מודיענית. בזמן שהכוח נסע ברכב, עצר את הלוחמים כח חמאס, זאת לאחר שהתעורר לגביהם חשד. פעילי החמאס הזעיקו למקום כוחות נוספים ובראשם את נור בראכה, מפקד גדוד חאן יונס של הארגון.

הלוחמים, שהיו ערוכים לאפשרות שייחשפו, פתחו באש בנסיון להימלט והרגו שבעה מחבלים, בהם נור בראכה. במהלך חילופי הירי נהרג בשוגג גם סגן-אלוף מחמוד ח'יר אל-דין מירי כוחותינו. הלוחמים הצליחו להימלט בסיוע של מטוסי חיל האוויר שתקפו את אנשי חמאס שהיו במרדף אחריהם.

יחיא סינוואר אקדח רצועת עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}