ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
לאחר החיסול

זה המחליף של סינוואר שיהפוך למנהיג חמאס

בלבנון מדווחים כי חאלד משעל יחליף את יחיא סינוואר שחוסל ברפיח על ידי כוח צה"ל אתמול. משעל הפך לדמות משמעותית במו"מ לשחרור החטופים. לחיסול של סינוואר תהיה השפעה גדולה על הארגון: "אנו עומדים בפני שלב חדש"

זה המחליף של סינוואר שיהפוך למנהיג חמאס
פלאש 90 צילום: חאלד משעל

חאלד משעל, מנהיג חמאס בחו"ל, הפך לממלא מקום מנהיג חמאס והפך לדמות המשמעותית במגעים במשא ומתן לשחרור החטופים, לאחר חיסול סינווארת כך דווח בכאן 11.

על פי הדיווח, הנהגת חמאס הודיעה לבכירים בטורקיה, קטאר ומצרים שסינוואר חוסל, וכי כל מה שיהיה בנוגע לעסקה אחרי מותו "לא יהיה קל, והמשא ומתן יהפוך להיות מסובך יותר".

עוד דווח, כי חיסול סינוואר וההשלכות שלו עמדו במוקד השיחה שבין שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן לראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד א-רחמן, שנערכה מוקדם יותר היום.

גורם בחמאס אמר לעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" כי בחמאס החלו התייעצויות נרחבות בנוגע לעתיד, ובכל הקשור לבחירת המנהיג הבא וניהול המלחמה וניהול המשא ומתן. כמו כן, בכיר בחמאס אמר לעיתון כי לחיסול של סינוואר תהיה השפעה גדולה על הארגון: "אנו עומדים בפני שלב חדש".

מקורות נוספים, אמרו לעיתון כי היעדרותו של סינוואר צפויה להשיב את קבלת ההחלטות להנהגת חמאס בחו"ל, מה שעשוי לסייע בדחיפת המו"מ לכך שיהיה "קל ומהיר יותר".

משעל שמונה כמנהיג חמאס ניצל בעבר מחיסול ישראלי. ב-1997, ניסה המוסד לחסל את משעל באמצעות רעל שהותז לעברו בירדן. המבצע נכשל וסוכני המוסד נתפסו על ידי המשטרה לאחר התזת החומר. מלך ירדן איים כי אם משעל ימות הוא יורה על הוצאתם להורג של סוכני המוסד שנעצרו. ישראל העבירה לירדנים חומר נוגד לרעל וחייו של משעל ניצלו.

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס חלאד משעל יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}