ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
הרגעים האחרונים

סינוואר ניסה להפיל רחפן, לצידו אותרו כסף אמל"ח ומנטוס

הכוחות איתרו לצד גופותיהם של סינוואר והבכירים, כסף רב, תעודות, מסמכים וכלי נשק. סינוואר ניסה להפיל את הרחפן עם מקל - בהמשך המבנה קרס עליו. המחבלים התכסו בשמיכות. בשלב מסוים סינוואר וחבריו התפצלו

סינוואר ניסה להפיל רחפן, לצידו אותרו כסף אמל"ח ומנטוס
סינוואר בתיעוד מהרחפן עם בנדנה צילום: דובר צה"ל

לצד גופותיהם של מנהיג חמאס יחיא סינוואר והמחבלים הבכירים ששהו לצידו, שחוסלו בשכונת תל סולטאן שברפיח, אותר כסף מזומן רב, תעודה של אונר"א ומסמכים נוספים, כלי נשק ואמצעי לחימה רבים. בנוסף, אותרו במקום גם סוכריות מנטוס, כך דווח בווינט.

דובר צה"לאמצעי הלחימה בזירה שבה חוסל סינווארצילום: דובר צה"ל

על פי הדיווח, על גופות המחבלים שחוסלו במקום נמצאה כמות גדולה של כסף ישראלי במזומן, לצד כלי נשק ותעודות זהות עם מסמכים. נוכח העובדה שהמבנה היה מלא במטעני חבלה וברימוני רסס, גופות המחבלים נבדקו תחילה על-ידי רחפנים ואחד מהם היה נראה דומה לסינוואר.

דובר צה"לאמצעי הלחימה בזירה שבה חוסל סינווארצילום: דובר צה"ל

האירוע החל אתמול סמוך לשעה 10:00 בבוקר, לוחם מגדוד 450 זיהה דמות חשודה במבנה יוצאת ונכנסת, ועדכן את המג"ד שמיד הפעיל אש לעברה. בשעה 15:00 הכוחות זיהו עם רחפן שלוש דמויות יוצאות מהמבנה שעליו כבר סגרו, ומנסות לעבור מבית לבית ולדלג בין מבנים. שתי דמויות היו מכוסות בשמיכות, שניים מהמחבלים ברחו למבנה אחד וסינוואר לאחר, כך לפי ווינט.

הכוח שלח רחפן למבנה שזיהה דמות פצועה מכוסת פנים יושבת בחדר, לוקחת מקל, ומנסה, כנראה בשארית הכוחות, להפיל את הרחפן. מפעיל הרחפן ראה דמות פצועה ביד ורעולת פנים יושבת בחדר. הדמות ראתה שהרחפן מתקרב אליה, ולקחה חתיכת עץ וזרקה עליו. פגז נוסף נורה על המבנה. למחרת בבוקר נכנסו למבנה כוחות צה"ל וכשבדקו את הגופה הם ראו את דמיון לסינוואר וגילו שהם חיסלו את רב המרצחים.

בכאן 11 דווח כי סינוואר היה לבוש באפוד לחימה וחמוש ברובה כמו פעיל בזרוע הצבאית של חמאס. גם הוא נערך למצב שבו יתקל תוך כדי תנועה בלוחמי צה"ל. המבנה שבו הסתתרו המחבלים מולכד במטעני חבלה ולכן פינוי גופות המחבלים לקח זמן.

יחיא סינוואר חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}