ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
הופתעו לגלות

לוחם שהשתתף בחיסול סינוואר משחזר: "חשבנו בטח זה שייטת או מטכ"ל"

סינוואר חוסל בידי כוח מקורס מ"כים ואנשי מילואים שנמצאים בפעילות מבצעית בעזה. אחד החיילים מהכוח חשב כי זה חיסול שביצעו כוחות מיוחדים. בהמשך גילה להפתעתו שהוא וחבריו הם אלה שחיסלו את רב המרצחים

לוחם שהשתתף בחיסול סינוואר משחזר: "חשבנו בטח זה שייטת או מטכ"ל"
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

מנהיג חמאס סינוואר חוסל באקראי בדרום רצועת עזה. לוחמים מחטיבת ביסל"ח זיהו דמויות חשודות, הכווינו כוחות שריון, ביצעו ירי וחיסלו שלושה מחבלים בהם המבוקש מספר אחת ברצועה, מבלי שידעו את זהותו. שעות לאחר מכן מספר אחד הלוחמים שהשתתפו בפעילות, התגלה: "חיסלנו את סינוואר".

הלוחם סיפר בחדשות 12 על הרגעים החשובים: "אחד הלוחמים מזהה מחבל באחד האיתורים באזור של הגדוד. מאותו רגע ועד שאנחנו מתחילים עבודה, זה עניין של דקות", סיפר אותו החייל שהשתתף בחיסול ברפיח. "מפעילים באמת המון אש, המון ארטילריה, זה אירוע שהוא לא אירוע רגיל, עבודה עם רחפנים, טילים חדשניים, ירי, מה שאתה יכול לדמיין ולא יכול לדמיין – זה טירוף מה שקרה שם".

הדיווח על חיסול סינוואר צילום: חדשות 12

הלוחמים שהיו בהיתקלות גילו על כך רק שעות לאחר מכן. "בהתחלה שמענו שהוא חוסל ואמרנו בוא'נה איזה קטע אם זה היה אנחנו, בטח זה שייטת או מטכ"ל. עם הזמן באמת התחילה להתבהר לנו התמונה שסינוואר חוסל בגזרת הגדוד ושזו בעצם עבודה שלנו, שזה האירוע שלנו".

החייל שהשתתף בחיסול, סיפר שבצה"ל הופתעו מהחיסול שבוצע בידי גדוד חי"ר ואנשי מילואים, ולא בידי יחידה מיוחדת על בסיס מודיעין: "אתה אומר שוואלה, פתאום הגדוד שלנו, החבר'ה אפשר להגיד, הרגילים, לוחמי החי"ר, קורס מ"כים והמילואימניקים בעבודה שלנו פתאום מגלים שחיסלנו את סינוואר, זו התרגשות שלא הייתה לי בחיים".

עוד אמר: "אנחנו משאירים משפחות אחורה ונשים וילדים ועבודות וחיים שלמים, וכל הקושי והמתח מתנקז לתוך רגע כזה ששווה פתאום הכול. אלו הרגעים שבהם אתה מבין למה אתה פה ואיזה מזל שאנחנו בוחרים לבוא כל פעם מחדש כבר פעם רביעית".

שני המחבלים האחרים שהיו עם סינוואר חוסלו תחילה, כך סיפר לחדשות 12 לוחם נוסף שהיה באירוע. מנהיג חמאס נותר בחיים גם לאחר האש הכבדה, הוא ישב על ספה בתוך הבית שבו הסתתר, כשלמקום נשלח רחפן של צה"ל. סינוואר עצמו ניסה לזרוק עליו אבנים, ואז נורה ונהרג במקום.

במהלך ההיתקלות המחבלים נכנסו להסתתר בבתים באזור, וחילופי האש נמשכו לתוך הלילה. הבוקר הלוחמים יצאו לסריקות בבתים, ושם גילו שלוש גופות בהן סינוואר.

יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}