ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
ישוחח עם נתניהו

ביידן על חיסול סינוואר: "יום טוב לישראל, לארצות הברית ולעולם"

נשיא ארה"ב ביידן התייחס לחיסול מנהיג חמאס סינוואר, ומסר כי "יש עכשיו הזדמנות ל'יום שאחרי' בעזה בלי חמאס בשלטון" | האריס: "הצדק נעשה, הזדמנות לסיום המלחמה בעזה"

ביידן על חיסול סינוואר: "יום טוב לישראל, לארצות הברית ולעולם"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

בארה"ב בירכו את ישראל על חיסולו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר ברצועת עזה. מנהיגי הממשל האמריקני הדגישו כי חיסולו של רב המרצחים הוא פתח להגעה לעסקת חטופים. 

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס לחיסולו של סינוואר, ואמר כי "זה יום טוב לישראל, לארצות הברית ולעולם. אדבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי לדון על עסקה שתשיב את החטופים הביתה ועל הפסקת המלחמה. יש עכשיו הזדמנות ל'יום שאחרי' בעזה בלי חמאס בשלטון. חמאס כבר לא מסוגל לבצע עוד 7 באוקטובר".

ביידן ציין: "כמנהיג ארגון הטרור חמאס, סינוואר היה אחראי למותם של אלפי ישראלים, פלסטינים, אמריקאים ואזרחים מלמעלה מ-30 מדינות. הוא היה המוח של מעשי הטבח והחטיפות ב-7 באוקטובר.  בפקודתו פלשו מחבלים של חמאס לישראל כדי להרוג ולרצוח אזרחים, ניצולי שואה, ילדים מול הוריהם והורים מול ילדיהם בכוונה ובפראות שאין לתאר". 

עוד הוסיף: "זמן קצר לאחר מעשי הטבח ב-7 באוקטובר, הנחיתי את אנשי המבצעים המיוחדים ואנשי מקצוע המודיעין שלנו לעבוד זה לצד זה עם עמיתיהם הישראלים כדי לסייע באיתור ומעקב אחר סינוואר ומנהיגי חמאס אחרים המסתתרים בעזה". 

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס התייחסה לחיסולו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר, ואמרה: "הצדק נעשה". האריס הזכירה כי סינוואר "אחראי לרצח של אלפי חפים מפשע, בהם קורבנות 7 באוקטובר והחטופים שנרצחו בשבי".

לדבריה, "הרגע הזה מביא עימו הזדמנות לסיים סוף-סוף את המלחמה בעזה. היום אני רק יכולה לקוות שמשפחות קורבנות חמאס ירגישו תחושת הקלה".

מלחמת חרבות ברזל יחיא סינוואר ג'ו ביידן קמלה האריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}