ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
לא צפוי

יביא לסופה של התביעה בהאג? המשמעות המסקרנת של חיסול סינוואר

כתב כאן חדשות ציין: "העובדה שבית הדין משתהה כבר חודשים עם ההחלטה - מלמדת שגם בבית הדין מבינים את הבעיה. כעת, הלחץ רק יילך ויגבר"

יביא לסופה של התביעה בהאג? המשמעות המסקרנת של חיסול סינוואר
תומכי ישראל בהאג צילום: באדיבות המצלם

האם חיסולו של רב המרצחים יחיא סינוואר יוביל לסיומה של התביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג? למרות שזה נשמע מפתיע במיוחד ושלכאורה אין שום קשר בין הדברים, יתכן שהתשובה היא כאן. 

אחרי חיסולם של ראשי החמאס שעמדו מאחורי הטבע הנפשע - יחיא סינוואר, מוחמד דף ואיסמעיל הניה, התובע בבית הדין בהאג נקלע לסיטואציה מביכה במיוחד שבה השניים היחידים נגדם הוא מבקש להוציא בפועל צווי מעצר על רקע המלחמה בעזה הם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. כך מעדכן כתב כאן חדשות, אבישי גרינצייג. 

כלומר, האחראים לטבח בצד של חמאס כבר אינם בן החיים ורק בצד הישראלי נותר את מי לתבוע באופן פרסונלי. מדובר כאמור בסיטואציה מוזרה ביותר שלא בטוח שבית הדין יתן לה יד. 

"אם בית הדין יאפשר את המציאות האבסורדית הזו הוא יוכיח את מה שרבים בישראל חושבים ממילא - שמדובר בגוף שבינו לבין הגינות וצדק, אין דבר וחצי דבר", ציין גרינצייג. "העובדה שבית הדין משתהה כבר חודשים עם ההחלטה - מלמדת, כנראה, שגם בבית הדין מבינים את הבעיה. כעת, הלחץ על בית הדין רק יילך ויגבר".

יחיא סינוואר בית הדין בהאג מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}