ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
לראשונה

מסר לאיראן: התקיפה החריגה של ארה"ב בתימן באמצעות המפציץ החמקן

מדובר בפעם הראשונה שהמפציץ הזה, המסוגל לשאת פצצות כבדות במיוחד, הופעל באזור זה. לפי הדיווחים, התקיפה כוונה למחסני נשק תת-קרקעיים שהיו בהם כלי נשק מתקדמים ששימשו את החות'ים לתקיפת ספינות ויעדים צבאיים בים האדום

מסר לאיראן: התקיפה החריגה של ארה"ב בתימן באמצעות המפציץ החמקן
התקיפה בתימן צילום: רשתות ערביות

ארה"ב ביצעה הלילה (בין רביעי לחמישי) תקיפה חריגה בתימן נגד יעדים תת-קרקעיים של המורדים החות'ים, שליחי איראן, באמצעות מפציצים חמקניים מסוג B-2 ספיריט.

ע"פ הדיווח בynet, מדובר בפעם הראשונה שהמפציץ הזה, המסוגל לשאת פצצות כבדות במיוחד, הופעל באזור זה. לפי הדיווחים, התקיפה כוונה למחסני נשק תת-קרקעיים שהיו בהם כלי נשק מתקדמים ששימשו את החות'ים לתקיפת ספינות ויעדים צבאיים בים האדום.

שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, הבהיר כי המהלך נועד להציג את עוצמתה של ארה"ב ויכולתה לפגוע ביעדים מבוצרים ועמוקים במיוחד. הוא הדגיש כי התקיפה נועדה להרתיע את אויבי ארה"ב, ובראשם איראן, ולהראות כי גם מתקנים קבורים בעומק רב אינם מחוץ להישג ידה של ארה"ב.

על פי הדיווחים, המטוסים שהשתתפו בתקיפה המריאו מבסיס חיל האוויר במיזורי שבארה"ב, והשימוש בהם היה כאמור, חלק ממסר ברור לאיראן ובעלי בריתה. המפציצים יכולים לשאת פצצות מדגם GBU-57 A/B, המיועדות לפגוע במטרות תת-קרקעיות, כמו מתקני הגרעין האיראניים בנתנז ובפורדו, הקבורים בעומקים של עשרות מטרים.

לצד הפעילות הצבאית, ארה"ב פועלת גם לחיזוק ההרתעה באזור באמצעות שליחת מערכת ההגנה האווירית THAAD לישראל, שתופעל על ידי חיילים אמריקנים. במקביל, ארה"ב מנסה למנוע תקיפה ישראלית של מתקני הגרעין באיראן, כדי לא לגרור את האזור להסלמה נוספת בתקופה המתוחה שלפני הבחירות לנשיאות בארה"ב.

מפציץ קטלני ארה"ב איראן המורדים החותים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}