ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
"הישג חשוב"

במערכת הפוליטית מגיבים לחיסול סינוואר: "המעגל נסגר"

במערכת הפוליטית מגיבים לחיסול סינוואר. שר החוץ כ"ץ: "חיסול סינוואר יוצר אפשרות לשחרור מיידי של החטופים" | סמוטריץ': "אחרי עשרות שנים אנחנו מוכיחים שיש פתרון צבאי לטרור"

במערכת הפוליטית מגיבים לחיסול סינוואר: "המעגל נסגר"
ראש הממשלה נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במערכת הפוליטית הגיבו בהתלהבות לחיסולו של מנהיג החמאס יחיא סינוואר ברצועת עזה. שר החוץ ישראל כ"ץ פנה במסר לעולם, והדגיש כי נוצרה אפשרות לעסקת חטופים כעת. 

שר החוץ ישראל כ"ץ מסר בהודעה אישית הערב לעשרות שרי חוץ בעולם: "רב המרצחים יחיא סינוואר, שאחראי לטבח ומעשי הזוועה של ה-7 לאוקטובר, חוסל היום ע"י חיילי צה"ל". 

עוד הוסיף: "זהו הישג צבאי ומוסרי גדול לישראל וניצחון לעולם החופשי כולו מול ציר הרשע של האיסלם הקיצוני המובל ע"י איראן. חיסול סינוואר יוצר אפשרות לשחרור מיידי של החטופים ולהביא לשינוי שיוביל למציאות חדשה בעזה - ללא חמאס וללא שליטה איראנית". 

שר החוץ כ"ץ הוסיף: "ישראל זקוקה כעת יותר מתמיד לתמיכה ולסיוע שלכם כדי לקדם יחד את המטרות החשובות הללו".

חבר הקבינט המדיני, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "אחרי עשרות שנים אנחנו מוכיחים שיש פתרון צבאי לטרור". 

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״ארדוף אויבי ואשיגם ולא־אשוב עד־כלותם״. מברך את צבא ההגנה לישראל, שירות הביטחון הכללי וכוחות הביטחון על חיסולו של רב המרצחים יחיא סינוואר. כעת, מוכרחים ביתר שאת לפעול בכל דרך להחזיר אלינו את 101 החטופות והחטופים שמוחזקים באכזריות נוראה בידי מרצחי החמאס בעזה". 

שר הביטחון גלנט בגבול רצועת עזה: ״סינוואר סיים את חייו מוכה, נרדף ונמלט, לא כמפקד אלא כמי שדאג רק לעצמו. זה מסר ברור למשפחות הנופלים והחטופים, אך גם לתושבי עזה: סופו של האיש שהמית עליכם אסון הגיע, זו השעה לשחרר את החטופים ולהיכנע״.

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב: ״אני מבקש לברך את לוחמי צה״ל שהביאו היום לחיסולו של סינוואר. ‏זהו הישג חשוב עם מסר ברור - נרדוף את אויבינו עד כלותם, בכל זמן ובכל מקום. ‏המעגל נסגר, אך המשימה לא תמה. צה״ל ימשיך לפעול ברצועה עוד שנים, וכעת יש לנצל את שורת ההישגים וחיסול סינוואר, כדי להביא להשבת החטופים ולהחלפת שלטון חמאס". 

עוד הוסיף: "‏ביום הזה, נזכור גם את מחירה הכואב של המלחמה, את כל הנרצחים והחללים, ונחזק את כל חיילינו הגיבורים שפועלים כבר למעלה משנה בכל הזירות כדי להבטיח שלעולם לא עוד.״

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה פרסם מסר בשפה הערבית ברשת החברתית X: ״לפני שנה הוא צהל, עכשיו הוא חוסל. איפה אתם תהיו בעוד שנה? החזירו את החטופים, הניחו את נשקכם, הצילו את נפשותיכם״. 

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי הגיב: "באבוד רשעים רינה. ברוך ה', רב המרצחים יחיא סינוואר חוסל בעזה על ידי לוחמינו הגיבורים. שנה אחרי האסון הנורא שהמיט עלינו, הגיע זמן שמחה - ״ולקחתם לכם ביום הראשון… ושמחתם לפני ה׳ אלוקיכם שבעת ימים״. ״כֵּן יֹאבְדוּ כָל אוֹיְבֶיךָ ה׳ וְאֹהֲבָיו כְּצֵאת הַשֶּׁמֶשׁ בִּגְבֻרָתוֹ וַתִּשְׁקֹט הָאָרֶץ אַרְבָּעִים שָׁנָה״. למשפחות החטופים היקרות והמודאגות אנו אומרים בלילה מרגש זה: לא שכחנו ולא נשכח. ישראל מחויבת בכל כוחה להחזיר את 101 אחינו ואחיותינו הביתה, בלא היסוס ובנחישות בלתי מתפשרת". 

עוד הוסיף: "ישראל בהנהגת ראש הממשלה נתניהו, שנה אחרי האסון הנורא ביותר מאז השואה, בדרך לניצחון המוחלט, ולעתיד של שינוי היסטורי בגבולותיה". 

השר עמיחי שיקלי: ״כבוד ללוחמים, סגירת מעגל חשובה מאד שעשויות להיות לה משמעויות מרחיקות לכת על המערכה ועל יכולתנו להשיב הביתה את אנשינו. ערב שבו כל מי שהטיף להיכנע לדרישותיו של החולד הזה כדאי שיגלה קצת צניעות״.

יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}