ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
זוהה לפי השיניים

ללא מודיעין מוקדם: כך חוסל סינוואר, שלב אחר שלב

לוחמים שטיהרו מרחב מטרור נתקלו ב-3 מחבלים, הרגו אותם - ואז גילו שככל הנראה חיסלו את מנהיג חמאס. הם צילמו את גופתו, והתמונות עברו למשטרה, שם זיהו אותו לפי השיניים

ללא מודיעין מוקדם: כך חוסל סינוואר, שלב אחר שלב
כוחות צה"ל ברפיח צילום: דו"צ

כוח צה"ל שפעל באזור בו חוסל סינוואר, זיהה חוליית מחבלים נמלטת למבנה סמוך באחד מהמרחבים ברצועת עזה. הפעולה לא תוכננה מבעוד מועד, ולא ידעו שייתכן שסינוואר נמצא בתוך המבנה. הסריקות במבנה עדיין לא הושלמו, זאת מאחר שהמקום ממולכד במטענים. על הגופה החשודה אותר ווסט ובו רימונים.

כך בוצעה הפעולה - שלב אחר שלב

מחבלים נמלטו לתוך מבנה, וזוהו.

הכוח, לוחמים של חטיבת ביסל"ח, זיהה אותם וירה לעברם.

החלו חילופי אש בין הצדדים.

טנק של קורס מפקדים ירה פגז לעבר המבנה, והוא קרס.

כוחות חי"ר של גדוד 450 פשטו על המבנה ואיתרו 3 גופות.

אחת מהגופות - חשודה כזו של יחיא סינוואר.

לפי צה"ל: לא היו איתו חטופים.

בחדשות 12 דווח כי לאחר סריקת המבנה, נלקחה מהגופה החשודה של סינוואר דגימת DNA, וכעת היא נבדקת בישראל. במקום אותרו פריטים כמו אמצעי לחימה וכסף. יש להדגיש כי לפי דובר צה"ל לא נמצאו סימנים שהוחזקו חטופים באזור.

בווינט דווח כי הכוחות נתקלו באדריכל הטבח יחיא סינוואר וחיסלו אותו לצד בכירים בחמאס: הלוחמים שאחראים ככל הנראה לאחד ההישגים המשמעותיים ביותר של צה"ל ברצועת עזה מאז תחילת המלחמה הם חיילים מבית הספר למפקדי כיתות ומקצועות של חיל הרגלים, שעסקו בטיהור מרחב מטרור, זיהו שלושה מחבלים במבנה ממולכד שחלקו הוקרס על-ידי צה"ל - וחיסלו אותם. בשלב זה, הם בכלל לא ידעו במי מדובר.

עוד דווח, כי גופות המחבלים נבדקו תחילה על ידי רחפנים ואחד מהם היה נראה דומה לסינוואר. כך, הבינו הלוחמים שבהיתקלות אקראית הם הצליחו לחסל את מנהיג חמאס. מיקום הפעולה לא התפרסם כדי לשמור על ביטחון הכוחות בשטח.

הלוחמים נדרשו להשיג אינדיקציות נוספות לכך שאכן חיסלו את סינוואר. הם צילמו את תמונות גופתו, ואלה נשלחו לחטיבת הזיהוי הפלילי של המשטרה שם זיהו את הגופה על סמך השיניים שנראות בצילומים.

יחיא סינוואר חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}