ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
החזית הצפונית

אסד חושש ממלחמה עם ישראל, מונע שיגור כטב"מים לצפון, רוסיה מסייעת

דיווחים כי אסד מונע המיליציות הפרו-איראניות וחיזבאללה שיגור כטב"מים לעומק ישראל מכמה אזורים בסוריה: "המשטר בודק רכבים מלבנון, גם כוחות רוסיים מסיירים בעמדות של המיליציות כדי לפקח עליהן"

אסד חושש ממלחמה עם ישראל, מונע שיגור כטב"מים לצפון, רוסיה מסייעת
תקיפה בגבול סוריה לבנון: אילוסטרציה צילום: רשתות ערביות

נשיא סוריה בשאר אסד מגביל את פעילות המיליציות הפרו-איראניות בארצו מחשש לתגובה חריפה מצד ישראל. כך דיווח המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד שמדווח מלונדון שעות לפני דיווחים על תקיפה ישראלית נוספת הלילה במדינה. 

על פי הדיווח, אסד חושש ממלחמה של ממש מול ישראל ומגביל בשל כך את פעילותם של המיליציות בכמה אזורים בסוריה, אחרי שכבר הגביל לכאורה את הפעילות שלהם באזור הסמוך לגבול ברמת הגולן.

לפי הדיווח ב-Ynet, המשטר הסורי פרסם צווים צבאיים "בהסכמה עם הרוסים" כדי הגביל את המיליציות הפרו-איראניות ואת חיזבאללה. אחרי שכוחות המשטר הקפיאו את הפעילות הצבאית של המיליציות ושל חיזבאללה באזור הסמוך לגולן, כעת ההגבלה כוללת גם את האזורים הכפריים של דמשק, מקומות מהם ניתן לשגר כטב"מים לעבר הגולן ולעומק ישראל.

בדיווח נטען כי כוחות המשטר מבצעים בדיקות לבעלי רכבים עם לוחיות רישוי לבנוניות, ועוקבים אחר תנועותיהם ואחר אלה המגיעים מלבנון, המשטר הסורי חושש שאם ישראל תותקף משטחו, "יהיה לה תירוץ לגרור את סוריה למלחמה, שסוריה לא מעוניינת בה". 

עוד נכתב כי כוחות רוסיים, יחד עם כוחות המשטר הסורי, מקיימים סיורים באתרים של המיליציות הפרו-איראניות במספר אזורים בסוריה, כדי לפקח עליהן.

סוריה מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה בשאר אל אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}