ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
הורה לשרוף את הארכיון

הרבי סיפר על שנות הגלות: "נגזרה גזירה על ויז'ניץ ואני הייתי הקורבן"

באורח נדיר וחריג התייחס האדמו"ר מויז'ניץ בטיש בליל חג הסוכות לתקופת הגלות שעברה עליו לפני 40 שנה וסיפר את השתלשלות העניינים לנס שחזר בערב חג הסוכות לפני למעלה 23 שנים חזרה לחיק אביו. הציטוטים המלאים

הרבי סיפר על שנות הגלות: "נגזרה גזירה על ויז'ניץ ואני הייתי הקורבן"
האדמו"ר מויז'ניץ צילום: שוקי לרר

דרמה חסרת תקדים בחסידות ויז'ניץ: האדמו"ר התייחס לראשונה בפומבי לשנים בהם הורחק משולחן אביו הרבי בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל, את הדברים סיפר הרבי במהלך טיש בליל החג בסוכה הגדולה בקריה בבני ברק שם במשך חצי שעה התייחס לכך לראשונה. 

בערב החג מלאו 23 שנים לחזרתו של הרבי מויז'ניץ בערב חג הסוכות בשנת תשס"ב לחצר החסידות לאחר 18 שנה שלא היה אצל אביו, שנים אותם מגדיר הרבי כ'א זיסע יאהר'.  

הרבי פתח את סגור ליבו וסיפר שהוא היה עכשיו בערב החג בבית החולים 57 שעות (הרבי עובר טיפולים בימים אלו) שזה כנגד זה שכשהוא חזר לחיק החסידות הוא היה בן 57. הרבי אמר שהמספר 57 מסמל לי לטובה שהכל יצא לטובה בס"ד.

הרבי סיפר שבשנת תשמ"ג כבר לא יכל להגיע רק לתפילות, וסיפר שטס לארוזה בשווייץ ובכה שם לאביו הרבי שכבר לא ראה אותו 13 שנה. הרבי ציין שמאז הקשר התחזק מאוד דרך שיחות טלפון ועוד.

בדבריו סיפר לחסידים כי גם אז היו שהציעו לי להתייאש ולהרים ידיים ואף לפתוח מוסדות אולם אני סירבתי והמשכתי בכח האמונה, אף אחד לא חלם שאני אחזור לויז'ניץ. הרבי השליך זאת כעת למצב הרפואי שלו כיום ומסביר כי אין להתייאש רק לבטוח בבורא עולם.

הרבי אמר שהוא היה קורבן לגזרה שהייתה אמורה לבוא על ויז'ניץ, והודה גם לגיסיו האדמו"רים מבעלזא וסאטמר שעזרו לו בימים ההם. כמו כן כלל חסידי בעלזא, גור, סאטמר, ויז'ניץ ממונסי, פשעווארסק, טאהש שקירבוהו כל הימים ותמכו בו באופן מכובד.

כמו כן ציווה הרבי לכל אלו שיש בידם דברי ארכיון מאותם ימים לשרוף ולהשמיד מעל פני האדמה, "לא צריכים לזכור עוונות ראשונים שכל מי שעשו רע, אין אנחנו עסוקים בחשבונות האלו כלל וכלל", אמר הרבי.

בסיום הדברים ביקש הרבי שוב להדגיש את דברי תורתו מדוע הזכיר כל זאת: "כמו שבאותם הימים לא נפלתי לייאוש, לא שמעתי לקולם של אלו שהציעו לי לפתוח מוסדות וכו' כי ידעתי שאחזור לאבי, גם כעת, במצב הרפואי הנוכחי כיום, אסור לנו להתייאש, בס"ד נעבור את זה אנו בוטחים בבורא יתברך שמו".

בתוך כך, האדמו"ר מבעלזא עשה היום בקריאת התורה של החג הראשון 'מי שבירך' לחולה לרפואת גיסו האדמו"ר מויז'ניץ. 

הרבי מויז'ניץ הישועות משה מויזניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}