ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
המצוד התסיים

מנהיג חמאס יחיא סינוואר חוסל ברצועת עזה; גופתו הובאה לישראל

סגירת מעגל דרמטית במהלך חג ראשון של סוכות: מנהיג חמאס יחיא סינוואר חוסל לאחר שטנק ירה לעבר מבנה בו שהו מחבלים ברפיח. במקום לא שהו חטופים | ברשתות הופץ תיעוד של מה שנראה כמו גופתו של סינוואר

מנהיג חמאס יחיא סינוואר חוסל ברצועת עזה; גופתו הובאה לישראל
זירת החיסול של סינוואר צילום: דובר צה"ל

מנהיג חמאס יחיא סינוואר חוסל אתמול לאחר שטנק ירה על מבנה ברפיח בו לפי החשד נמצאו מחבלים. כוחות חי"ר של גדוד 450 פשטו על המבנה וסרקו אותו. בסריקות אותרה גופתו של יחיא סינוואר. 

במבנה שבו חוסל לא נמצאו סימנים לחטופים. על גופות המחבלים נמצאו שטרות כסף ותעודות זהות מזויפות. 

גורמי ביטחון אמרו שבגלל שסינוואר ישב בכלא הישראלי – בידי ישראל דנ"א של סינוואר, כך ניתן בקלות יחסית להבין אם מדובר במנהיג חמאס. 

שר הביטחון, יואב גלנט רמז לכך שסינוואר חוסל בציוץ בטוויטר, בו ציטט משפט מתוך ספר ויקרא: "'ורדפתם את אויבכם, ונפלו לפניכם לחרב'. נגיע לכל מחבל - ונחסל אותו". 

בהודעה שפרסם דובר צה"ל בעניין ההיתקלות נכתב כי "במהלך פעילות של לוחמי צה"ל ברצועת עזה, חוסלו שלושה מחבלים. צה"ל ושב"כ בודקים את האפשרות כי אחד המחבלים הוא יחיא סינוואר". 

ממשטרת ישראל נמסר: "בהמשך לפרסומים האחרונים באשר לזיהוי חיסולו של יחיא סינוואר - משטרת ישראל, צה"ל ושב"כ פועלים לזיהוי מלא. עד כה בוצעה בדיקה אחת מני רבות הנדרשות לזיהוי ודאי. תמונות שיניים הועברו לבדיקת המעבדה לזיהוי פלילי במשטרת ישראל וכעת מתבצעות בדיקות DNA, בסיומן ניתן יהיה לאשר את החיסול".

שר בכיר בממשלה אישר כי "מנהיג חמאס יחיא סינוואר ככל הנראה חוסל". לדבריו, "זהו יום של סגירת חשבון ומסר לכל הטרוריסטים - נרדוף אתכם עד יומכם האחרון בכל מקום על פני הגלובוס".

דובר ראש הממשלה מסר "ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממזכירו הצבאי להנחות את דובר צה״ל להודיע למשפחות החטופים שאין סימנים לפגיעת חטופים". 

בניו יורק טיימס דיווחו כי ישראל עדכנה גם את האמריקאים בחיסולו של סינוואר. ארבעה גורמים ישראלים אמרו כי צה״ל לקח את גופתו של סינוואר למעבדה בישראל על מנת להתאים אותה עם דגימות ה-DNA שנלקחו ממנו בזמן ששהה בכלא הישראלי. 

רשת CNN דיווחה כי לשר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין הועבר פתק במהלך ישיבת שרי ההגנה של נאט"ו בנוגע למותו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר. 

חמאס הגיב לדיווחים שסינוואר חוסל: "מופצות חדשות כזב על חיסול אחד מהמנהיגים שלא עולות בקנה אחד עם האמת. זהו חלק מקמפיין שיטתי. חמאס קורא לכל כלי התקשורת והאזרחים להיזהר בפרסום ובהפצת מידע, ולא להיגרר אחר מקורות לא אמינים הפועלים כדי לזרוע כאוס ולפגוע בלכידות הלאומית". 

בכירים בסביבת רה"מ נתניהו אמרו בעקבות החיסול: "המלחמה הזו לא תסתיים ללא החזרת החטופים. המיקוד עובר למאמץ הזה כעת. טמונה כאן הזדמנות דרמטית". 

במקביל, לפי דיווחים צה"ל סבור שסינוואר שהה במהלך המלחמה במנהרה שבה נרצחו 6 החטופים. ככל הנראה הם היו חלק מהחטופים שהקיפו את סינוואר כמגן אנושי.

יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}