ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
סערת ראיונות החג

סמוטריץ': "קורא בכאב את דברי חברי החרדים, דוחה האולטימטום"

סמוטריץ' גינה את דרעי וגולדקנופף על דברים שאמרו בריאיונות חג בנושא חוק הגיוס ודחה את האולטימטום: "קורא בכאב שמפלח את הלב את דברי כמה מחברי הסיעות החרדיות בעניין השירות בצה"ל. דוחה גם בכל תוקף ניסיונות להציב אולטימטום לאישור תקציב המדינה"

סמוטריץ': "קורא בכאב את דברי חברי החרדים, דוחה האולטימטום"
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף היום (רביעי) דברים שאמרו בימים האחרונים יו"ר ש"ס אריה דרעי ושר יצחק גולדקנופף בעניין השירות בצה"ל.

סמוטריץ' כתב: "ערב חג הסוכות, אחרי עוד ימים קשים אך הכרחיים לעם ישראל, אני קורא בכאב שמפלח את הלב את דברי כמה מחברי הסיעות החרדיות, חברי לקואליציה, על החובה הקדושה של שירות בצבא הגנה לישראל. שירות שאינו עומד בשום צורה באופן בסתירה ללימוד תורה ויראת שמים, כפי שמוכיחים רבבות הלוחמים בני הציונות הדתית שמשלבים ספרא וסייפא בגבורה ובקידוש השם".

לדבריו, "השירות בצה"ל הוא חובה זכות ומצווה. בוודאי לא בעיה. התעלמות חלק מאחינו החרדים מהחובה זו, יהיו הסיבות והחששות אשר יהיו, בזמן מלחמה ובכלל, היא עוול הדורש תיקון יסודי. אנו נמצאים בעניין זה בימים היסטוריים שיאפשרו לנו לעשות את התיקון הזה וכך יהיה, בעזרת השם ובנחישות".

על האולטימטום של החרדים לאישור חוק גיוס לפני תקציב המדינה בממשלה אחרי החגים אמר: "אני דוחה גם בכל תוקף ניסיונות להציב אולטימטום חסר אחריות לאישור תקציב המדינה הדרוש למלחמה ולאיתנות הכלכלה.

"ראויין כל ישראל ליישב בסוכה אחת" אומרת הגמרא במסכת סוכה. אני מתפלל ומצפה שנדע כולנו להכנס יחד תחת הסוכה הישראלית ובעזרת ה' גם יחד ננצח".

בריאיון ל'מקור ראשון', אמר השר גולדקנופף: "בלי שום ספק חוק הגיוס יעבור לפני אישור התקציב בממשלה. אם זה לא יקרה אנחנו לא נהיה בממשלה".

לשאלה איך מחוקקים פטור מגיוס כשחסרים לוחמים אמר גולדקנופף: "לא יודע, שמשרד ההסברה יסביר את זה. אני צריך את חוק הגיוס, שיגייסו את החרדים שלא לומדים. החוק הזה לא עושה פילוגים, הוא מאחד את עם ישראל. איש את רעהו ערב לו, הוא לומד והוא מתגייס".

יו"ר ש"ס דרעי אמר בריאיון חג ל'הדרך': "אני מקווה מאוד שהתקדמנו בזה, ומקווה מאוד שכבר בשבועות הקרובים נוכל להסדיר זאת, שבני הישיבות יוכלו לשבת וללמוד ללא הפרעה, ללא שיהיו כל מיני בעיות של צווים וכו', ובני התורה יוכלו לקבל שוב את התקצוב שצריך, את הסבסוד במעונות ושאר הדברים".

עוד אמר: "צריך להבין, אם מסתכלים מבחינה תקציבית, כל יום של קרב, עולה לנו יותר מכל התקציב השנתי של כל עולם התורה, זה רק שנבין את הפרופורציות, ואנחנו מאמינים שכל יום של לימוד מונע עוד ימי קרב".

חוק הגיוס אריה דרעי יצחק גולדקנופף בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}