ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
נגד לומדי התורה

היועמ"שית: "שר העבודה אינו מאפשר סבסוד במעונות היום לכלל הציבור"

היועמ"שית מבהירה בתגובה לעתירה נגד החלטת הממשלה להמשיך ולתקצב את הסבסוד במעונות יום למשפחות אברכים חייבי גיוס: "הממשלה לא רשאית לסבסד את לימודיהם של מי שחייבים בגיוס ואינם מתגייסים". כל הפרטים

היועמ"שית: "שר העבודה אינו מאפשר סבסוד במעונות היום לכלל הציבור"
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: pixabay

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הבהירה היום (רביעי) פעם נוספת כי הממשלה אינה רשאית לתקצב את הסבסוד במעונות יום למשפחות אברכים חייבי גיוס.

את ההבהרה כתבה היועמ"שית גלי בהרב מיארה בתשובה לבג"ץ בעתירות המבקשות לפסול את החלטת הממשלה שהתקבלה לאחרונה לאישור מבחני התמיכה במעונות הילדים לשלושה חודשים לכלל הציבור, במקום לשנה.

עוד לפני הדיון בממשלה הודיעה היועמ"שית כי היא מתנגדת לכריכת כלל הציבור עם תלמידי הישיבות וטענה כי ההחלטה לא עניינית, לא חוקית ופוגעת בעשרות אלפי משפחות.

היועמ"שית מאשימה היום בתשובתה כי "שר העבודה אינו מאפשר לכלל המשפחות הזכאיות לסבסוד לקבל את הסבסוד השנתי שהן זכאיות לו, כדי לכפות מציאת פתרון שיאפשר סבסוד גם של משפחות תלמידי ישיבות חייבי גיוס. התנהלות זו אינה כדין". 

לדבריה, "לא ניתן למנוע זכאות לסבסוד של כלל האוכלוסיה הזכאית רק כדי לכפות פתרון שיאפשר לסבסד את משפחות תלמידי הישיבות חייבי הגיוס שאינם זכאיות לסבסוד כתוצאה של פסק הדין, המהוות מיעוט המשפחות הזכאיות ביחס לכלל הציבור".

יש לציין כי בכל מקרה היועמ"שית דחתה עוד בקיץ את הקפאת סבסוד מעונות היום לילדי אברכים חייבי גיוס עד סוף נובמבר ועיקר המחלוקת היא סביב ההחלטה שלא לפרסם את מבחני התמיכה לכלל הציבור לשנה שלמה אלא רק לשלושה חודשים וזאת עד לפתרון בנושא למגזר החרדי באמצעות שינוי הקריטריונים או העברת חוק גיוס חדש. 

יואב בן צור מעונות היום בג"ץ גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}