ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
הצביעות של האו"ם

מאמר בוול סטריט ג'ורנל: יוניפי"ל - החברים הטובים של חיזבאללה

העיתון מהגדולים בארה"ב מציין במאמר ראשי כי חיילי יוניפי"ל "הם הידידים הטובים ביותר של חיזבאללה". במאמר נכתב: "יוניפי"ל נתנה למחבלים להתנייד חופשי בלבנון, אבל מתייצבת למאבק כשישראל נלחמת בחזרה בחיזבאללה"

מאמר בוול סטריט ג'ורנל: יוניפי"ל - החברים הטובים של חיזבאללה
עמדת יוניפי"ל בגבול לבנון סמוך למנהרת חיזבאללה צילום: דובר צה"ל

לכוח שמירת השלום של האו"ם המכונה יוניפי"ל היה תפקיד אחד: להרחיק מחבלי חיזבאללה חמושים מדרום לבנון, שם הם יכלו לירות לעבר ישראל. הכוח נכשל בצורה נוראית, וישראל נאלצה לצאת למלחמה כדי להרחיק את המחבלים. אז מה עושים חיילי יוניפי"ל עכשיו? הם מסרבים לזוז ממקומם, ומפריעים לישראל להילחם בחיזבאללה, הם מאשימים את ישראל בכך שהיא מסכנת את שומרי השלום שלה.

הוול סטריט ג'ורנל במאמר מערכת חריף, מציין כי יוניפי"ל הייתה אמורה להרחיק את הסכנה מהצפון. במקום זאת כוח השלום איפשר לחיזבאללה להתבסס בדרום לבנון לאורך השנים, לאחסן נשק ברבים מהבתים ולבנות רשת של מנהרות מלאות במחסני נשק לקראת מתקפה על ישראל בסגנון 7 באוקטובר. כוחות צה"ל מצאו מנהרה במרחק של כ-100 מטרים ממוצב יוניפי"ל.

במאמר נכתב: "במשך 11 חודשים ירה חיזבאללה למעלה מ-8,500 רקטות וטילים לעבר ישראל, רובם מדרום לבנון, מתחת לאף של יוניפי"ל. חיילי יוניפי"ל התרועעו עם המחבלים החמושים הטובים ביותר בעולם".

כוחות צה"ל נכנסו ללבנון ב-1 באוקטובר וביקשו מספר פעמים שיוניפי"ל יזוז צפונה, שלא יפגע. אבל כוח שומרי השלום לא זז, למרות שאין על מה לשמור. "הייתה החלטה פה אחד להישאר כי חשוב שדגל האו"ם עדיין יתנופף גבוה באזור הזה", טען דובר יוניפי"ל.

העיתון מציין, כי נראה שכוח יוניפי"ל סוף סוף מצא את ייעודו: "לעמוד בדרכה של ישראל, אחרי שב-6 באוקטובר השנה הם התלוננו כי חיילים ישראלים נמצאים ליד אחת מעמדותיהם, וכינו את זה "מסוכן ביותר" ו"בלתי מתקבל על הדעת". ב-11 באוקטובר הם התלוננו על פיצוצים ליד מגדל תצפית, ופציעת שני שומרי כוח השלום".

בנוסף חיילי יוניפי"ל נוספים נפצעו משאיפת עשן שישראל שחררה בעת קרב עם מחבלים, וכל העולם יצא נגד ישראל. "חיזבאללה לא יכול היה לנסח את זה טוב יותר" נכתב בעיתון. "היכן הייתה האנרגיה הדיפלומטית הזו כאשר חיזבאללה שלט באזור, וגרם לאוכלוסייה של צפון ישראל לעזוב את הצפון?". העיתון מציין כי "כוחות יוניפי"ל של האו"ם הם ידידים הטובים ביותר של חיזבאללה".

יוניפי"ל חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון וול סטריט ג'ורנל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}