ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
הפרשה האיראנית

ריסס "נתניהו = היטלר", הטמין מכשירי מעקב, ונמלט לרוסיה - פרטים חדשים

הנאשם ריסס כתובות גרפיטי בתל אביב נגד ראש הממשלה, הטמין מיכלי פלסטיק עם מכשירי מעקב סמוך לבית העלמין סגולה בפתח תקווה, ושלח סרטונים מהפגנות בתל אביב בניסיון ליצור קשר עם מפגין נוסף

ריסס "נתניהו = היטלר", הטמין מכשירי מעקב, ונמלט לרוסיה - פרטים חדשים
אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

פרקליטות המדינה הגישה היום  (רביעי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד ולדימיר ורחובסקי (בן 35) מתל אביב, המייחס לו עבירות של מגע עם סוכן חוץ, נשיאת והובלת נשק וקשירת קשר למעשה טרור, במסגרתו ריסס כתובות גרפיטי נגד בנימין נתניהו וניסה לרצוח מדען ישראלי.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד הילה כהן קדוש מפרקליטות מחוז מרכז, הנאשם ניהל קשרים עם סוכן חוץ דרך אפליקציית הטלגרם, ובמהלך החודשים אוגוסט וספטמבר 2024, ביצע מספר משימות בעבור הסוכן. בין הפעולות שביצע: ריסוס כתובות גרפיטי בתל אביב נגד ראש הממשלה, הטמנת מיכלי פלסטיק עם מכשירי מעקב סמוך לבית העלמין סגולה בפתח תקווה, ושליחת סרטונים מהפגנות בתל אביב בניסיון ליצור קשר עם מפגין נוסף.

בנוסף, הנאשם קיבל הוראה לאסוף אקדח שמיועד לשמש לרצח המדען הישראלי. הסוכן הזר הבטיח לו סכום של 100,000 דולר, והציע לסייע בהברחתו לרוסיה לאחר ביצוע הרצח. הנאשם התבקש להגיע למיקום מוסכם, שם אסף אקדח ומחסנית תואמת כדי להוציא לפועל את התוכנית. בעבור כל פעולותיו, הנאשם קיבל תשלום במטבעות דיגיטליים.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים צוין כי "הנאשם ביצע עבירות ביטחוניות בזמן שמדינת ישראל מנהלת מלחמה מהקשות שידעה, בחזיתות רבות, וביניהן איראן. הנאשם היה מודע להיותו של הסוכן גורם עוין למדינת ישראל, ואף על פי כן המשיך ושיתף עימו פעולה. מעשיו של הנאשם הופסקו הודות לפעולות כוחות הביטחון אשר עצרו אותו טרם השלמת התוכנית לרצוח את המדען".

גורמי המודיעין באיראן יצרו קשר עם ורחובסקי בטלגרם באמצעות כמה פרופילים. סוכן חוץ בשם "אלי", שהתחזה כאזרח ישראלי שמתגורר בקנדה, שאל את הנאשם האם הוא מעוניין להרוויח כסף. הנאשם השיב בחיוב, והסוכן שלח אליו 10 דולרים באמצעות ארנק קריפטו.

לאחר כמה ימים, פנה הסוכן אל הנאשם וביקש ממנו לרסס גרפיטי עם המילה "LEHI" באנגלית ובעברית. ורחובסקי עשה כן וריסס ארבע כתובות ברחוב ברזילי בתל אביב, בחניון הרכבת בתל אביב, בין הרחובות נחמני-טיומקין בתל אביב, ובאזור נחלת בנימין בתל אביב. עבור כל אחת מהפעמים שבהן ריסס הנאשם גרפיטי, העביר לו סוכן החוץ 30 דולרים לארנק, כך דווח בווינט.

הנאשם גם התבקש על-ידי סוכן החוץ לרסס גרפיטי, הפעם עם הכיתוב "נתניהו-היטלר". ורחובסקי הסכים וריסס כמה פעמים את הכיתוב על גבי קירות ומכשירי כספומט.

בהמשך התבקש הנאשם על-ידי סוכן החוץ לאסוף אקדח ממיקום שאותו ישלח אליו. הסוכן ציין בפני ורחובסקי כי האקדח עתיד לשמש לרצח של מדען ישראלי.

גורמים בשב"כ אמרו: "המלחמה בין שב"כ לאיראן עולה שלב. רצף הפרשיות שנחשפו ועוד ייחשפו ממחיש בצורה משמעותית את המאמצים הבלתי פוסקים של איראן לגייס, להפעיל ולפגע בתוך ישראל. היכולת של שב"כ לסכל מבעוד מועד מונעת מאיראן להגיע לתמונת ניצחון בדמות של התנקשות ביעדים ישראליים. הפניות ברשתות החברתיות מתבצעות בצורה רחבה, לקהלי יעד מגוונים, ויש מי שנופל ברשת. מי שבוחר, בזמן מלחמה, לעבוד עבור גורמי מודיעין איראניים תמורת תשלום - ישלם מחיר כבד".

איראן שב"כ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}