י"ד תשרי התשפ"ה
16.10.2024
אנטישמיות בצרפת

האמא ביקשה מבנה בן ה-15 להפסיק לחבוש כיפה לאחר שהותקף באלימות

הוריו של הקורבן הגישו תלונה בתחנת המשטרה בגין "אלימות מכוונת בעלת אופי אנטישמי", לאחר שהנער הותקף בפניו על ידי שני צעירים אנטישמיים, הם פנו אליו במילים "היי אתה יהודי" ותקפו

האמא ביקשה מבנה בן ה-15 להפסיק לחבוש כיפה לאחר שהותקף באלימות
צלב קרס וגרפיטי צילום: lacnews24

נער יהודי חובש כיפה הותקף ביום ראשון בערב בפרברים הצפון-מערביים של פריז, כך לפי דיווחים בתקשורת הצרפתית.

בסביבות השעה 19:00 שעון מקומי, הנער בן 15 חובש כיפה יצא מתחנת מטרו בלבלואה-פרה, אזור מגורים במחוז הוט דה סיין, פרבר חקלאי השוכן מזרחית לפריז, כששני צעירים פנו אליו.

"הם הסירו ממנו את הכיפה במהירות, שני האנשים הסתובבו לעברו ואמרו לו: 'אתה, היהודי, חכה לנו, חכה לנו' ותקפו אותו", אמרה אמו של הקורבן לתקשורת הצרפתית "הבן שלי עצר, הסתובב לראות מי האנשים האלה שקראו לו. לאחר מכן הוא המשיך להתקדם, אבל אחד מהם הצליח לתפוס אותו".

היא המשיכה: "דחפו אותו בפינה ליד יציאה אחרת של הרכבת התחתית ואמרו לו: 'תן לנו את הטלפון הנייד שלך'. הם תלשו לו את האוזניות ואז הכו אותו בפנים ובפה".

בלבלואה היא עיר עם הקהילה היהודית הגדולה ביותר בצרפת, עם 20,000 יהודים. על פי הדיווח ב'ג'ואיש כרוניקל', האם ביקשה מבנה להפסיק לחבוש כיפה. הוריו של הקורבן הגישו תלונה בתחנת המשטרה בגין "אלימות מכוונת בעלת אופי אנטישמי".

אמו אמרה לעיתון הצרפתי 'לה פריזיאן' "אני חושבת שאם לא הייתה לו את הכיפה שלו, הם לא היו תוקפים אותו".

לדבריה, בנה הצליח להימלט ויצא מתחנת המטרו. אבל רודפיו השיגו אותו ברחוב. "הבן שלי הגן על עצמו, הוא נאבק, הוא הרביץ לאחד משני התוקים שנפלו. אבל ביחד הם הצליחו להפיל אותו על הקרקע ולפגוע בו. הבן שלי צרח והם בסופו של דבר ברחו". הקורבן נמלט מהקום עם שפתיים מדממות ונפוחות וכאבים בראש.

הפוליטיקאית הצרפתיה איזבלה בלקני, פרסמה בחשבון ה-X שלה גינוי חריף בצירוף תמונה מחרידה של הפה של המותקף. היא כתבה: "צעיר מבלבלואה, חובש כיפה, הותקף באלימות על ידי שני אנשים ממוצא צפון אפריקאי שכינו אותו יהודי מלוכלך".

 

צרפת אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל פריז תקיפה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}