י"ד תשרי התשפ"ה
16.10.2024
ברקע המשבר הדיפלומטי

צרפת החליטה: ישראל לא תוכל להשתתף בתערוכה הביטחונית החשובה

צרפת החליטה לא לאפשר לחברות ישראליות להציג באחת מהתערוכות הגדולות בעולם הטכנולוגיות הימיות הביטחוניות. ברקע: קריאתו של נשיא צרפת מקרון לאמברגו נשק על ישראל

צרפת החליטה: ישראל לא תוכל להשתתף בתערוכה הביטחונית החשובה
אילוסטרציה צילום: unsplash

צרפת החליטה למנוע מחברות ישראליות להציג בתערוכת Euronaval, אחת הגדולות בעולם בתחום הטכנולוגיות הימיות הביטחונית. הצעד מגיע ברקע קריאתו של הנשיא מקרון לאמברגו נשק על ישראל, כך דווח ב"כאן 11". 

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר הגיב: "אם אכן צרפת לא תאפשר לחברות ישראליות להציג בתערוכה - עבר הזמן שהעם היהודי והישראלי מפנה לחי שנייה לפעולות כאלו שמטרתם לפגוע ולהפלות נגדנו. ונפעל בנושא בכל הכח והאמצעים בדיוק כמו שפעלנו בחודש יוני בחרם ביורוסאטורי. אנו כבר בקשר עם עו״ד בצרפת לבחון את כל הנתיבים המשפטיים כדי למנוע אפלייה ופגיעה כזאת בתעשייה הישראלית".

כזכור, אתמול (שלישי) תקף הנשיא מקרון את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "זה לא הזמן להתעלם מהחלטות האו"ם". מקרון טען אף כי "מדינת ישראל נוצרה בהחלטה של האו"ם". לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה לדברים: "לא החלטת האו"ם הקימה את מדינת ישראל, אלא הניצחון שהושג במלחמת העצמאות בדמם של לוחמים גיבורים, שרבים מהם היו ניצולי שואה - כולל ממשטר וישי. 

רק בחודש יוני התקבלה החלטה הצרפתית שאסרה על השתתפות התעשיות הביטחוניות הישראליות בתערוכת "יורוסטורי" הנחשבת ברקע המלחמה בעזה.

בעקבות זאת, בית משפט המחוזי בצרפת הורה לחברה המארגנת לאסור השתתפות נציגי חברות ישראליות בתערוכה. בית המשפט הצרפתי טען כי המארגנים השאירו פתח להשתתפות של יצרני נשק ישראלים או כל עובד או נציג של חברות נשק ישראליות - ועל כן יש להבהיר כי אסור להם להשתתף.  בצרפת.

עמנואל מקרון צרפת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}