י"ד תשרי התשפ"ה
16.10.2024
זו הסיבה

הנה זה בא: המדינה שהודיעה כי תחסום את אפליקציית Temu

במקום חששות של פרטיות או ריגול, אינדונזיה חוסמת את אתר הקניות הסיני הפופולרי כדי להגן על העסקים הקטנים במדינה. המהלך כולל גם דרישה להסיר את האפליקציה מחנויות אפל וגוגל

הנה זה בא: המדינה שהודיעה כי תחסום את אפליקציית Temu
טמו צילום: טמו

ממשלת אינדונזיה הודיעה לאחרונה על חסימת פלטפורמת הקניות הסינית הפופולרית טימו (Temu), אך לא מסיבות הבטיחות הרגילות שמובילות צעדים דומים במדינות אחרות. בעוד שברוב המקרים החסימות נעשות בשל חשש לפרטיות או ריגול, כאן מדובר במהלך שנועד להגן על העסקים הקטנים והבינוניים במדינה מפני התחרות הקשה שמציבה טימו.

שר התקשורת האינדונזי הדגיש כי המהלך מכוון בראש ובראשונה לשמירה על המשק המקומי: "אנו כאן לא כדי להגן על מסחר אלקטרוני, אלא על העסקים הקטנים והבינוניים. מיליוני אנשים תלויים בהם, וחובתנו להבטיח את עתידם".

במסגרת המאבק לשמירת האיזון הכלכלי במדינה, הודיע השר כי הממשלה תמנע מטימו לחדור לשוק המסחר האלקטרוני המקומי, גם אם תבחר להשקיע בו בעתיד. עם זאת, הוא ציין כי לפי שעה, לא קיימת כל אינדיקציה לכך שהחברה מתכננת לעשות זאת. בנוסף, צוין כי גם פלטפורמת הקניות הסינית Shein עשויה לעמוד בפני הגבלות דומות בקרוב.

כחלק ממדיניות ההגנה על השוק המקומי, אינדונזיה לא מסתפקת בחסימת הגישה לאתר, אלא דורשת גם מ-אפל ו-גוגל להסיר את אפליקציית טימו מחנויות האפליקציות שלהן במדינה, על מנת לבלום כל אפשרות לשימוש בשירות.

טימו כובשת את המערב טימו, בבעלות PDD Holdings, החלה את התרחבותה למערב בשנתיים האחרונות. בשנת 2022 היא פרצה לארצות הברית, וב-2023 התרחבה לשווקים אירופיים כמו צרפת, גרמניה ובלגיה. במאי האחרון העבירה החברה את המטה הבינלאומי שלה לשטחי אירלנד, מה שמסמן את שאיפותיה הגלובליות.

האסטרטגיה של טימו פשוטה אך עוצמתית: מחירים נמוכים, מבצעים אגרסיביים ושיתוף פעולה עם משפיעני רשת. החברה מקווה לשחזר את ההצלחה של פלטפורמות קניות סיניות אחרות, כמו עליאקספרס, שכבר חוללה מהפכה בעולם המסחר המקוון.

האם המהלך הדרמטי של אינדונזיה יצליח לשמור על העסקים המקומיים, או שמדובר רק בהשהיית התחרות הבלתי נמנעת מצד ענקיות הקניות הגלובליות? ימים יגידו.

TEMU קניות און ליין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}