י"ד תשרי התשפ"ה
16.10.2024
לקראת המהלומה

אלו המטרות שיותקפו באיראן, ומה לא ייפגע לאור ההבטחה לארה"ב

גורמים ישראליים אמרו לניו יורק טיימס כי בעוד שהתקיפה באיראן לא צפויה להיות נגד מתקני הגרעין והנפט - היא עשויה לכלול מטרות כמן משגרים, מחסנים ומפעלים של טילים וכטב"מים, בסיסים צבאיים, מבני ממשל מרכזיים וגם מעבדות מחקר של תוכנית הגרעין"

אלו המטרות שיותקפו באיראן, ומה לא ייפגע לאור ההבטחה לארה"ב
המתקפה האיראנית צילום: פלאש 90

ישראל הודיעה לממשל ביידן כי היא תימנע מפגיעה באתרי גרעין ומתקני נפט, בתקיפה המתוכננת כתגובה על מתקפת הטילים האחרונה של איראן נגד ישראל, כך אמרו שני גורמים רשמיים לעיתון הניו יורק טיימס.

מהלך כזה יקטין את הסבירות שהתגובה של ישראל תגרום מיידית למלחמה כוללת בין שתי המדינות, על רקע החששות בוושינגטון מעימות גדול יותר במזרח התיכון שלושה שבועות לפני הבחירות לנשיאות.

הבכירים אמרו כי ישראל הסכימה למקד את המתקפה במטרות צבאיות באיראן, במקום אלה הקשורות לתעשיית הנפט של איראן או במתקני העשרת האורניום שלה. בעיתון מצייינים כי ישראל עדיין יכולה לתקוף יעדי גרעין יעדים בסבבי לחימה עתידיים עם איראן.

גם אם ישראל תימנע מלתקוף אתרי העשרת אורניום או מתקני נפט של איראן' היא עדיין יכולה לפגוע במגוון רחב של מטרות צבאיות. הם כוללים משגרי טילים ומל"טים, אתרי אחסון טילים ומל"טים, מפעלי טילים ומל"טים, כמו גם בסיסים צבאיים ומבני ממשלה מרכזיים, כך לפי שני גורמים ישראלים עם ידע בנושא. השניים אמרו כי ישראל עלולה לפגוע גם במעבדות מחקר גרעיני, גם אם היא תימנע מלתקוף מתקני גרעין.

בשבוע שעבר דיווחנו כי בכירים ישראלים לשעבר ובהווה הביעו ספקות אם לישראל יש יכולת לגרום נזק משמעותי למתקני הגרעין של איראן. אף על פי כן, בימים האחרונים תוהים בכירי הפנטגון בשקט האם הישראלים מתכוננים ללכת על זה לבד, לאחר שהגיעו למסקנה שאולי לא יהיה להם עוד הזדמנות כזאת.

הנשיא ביידן הזהיר את ישראל מפני פגיעה באתרי גרעין או אנרגיה, ואמר כי כל תגובה צריכה להיות "פרופורציונלית" למתקפה האיראנית על ישראל בשבוע שעבר, מתוך הכרה בכך שתהיה איזושהי תקיפה נגדית ראויה. שר ההגנה לויד אוסטין הבהיר לשר הביטחון יואב גלנט, שארצות הברית רוצה שישראל תמנע מצעדים שיביאו להסלמה חדשה מצד האיראנים. 

איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}