י"ד תשרי התשפ"ה
16.10.2024
אחרי חיסול נסראללה

איראן פועלת להעביר אמצעי לחימה לחיזבאללה, ותושב טהרן שמבקש שנתקוף את המשטר

איראן פועלת להעביר אמצעי לחימה לחיזבאללה ולתמוך בפעילות הארגון נגד ישראל. הסיוע מתבטא בין היתר בניסיונות להעביר אמצעי לחימה לארגון. אזרח איראני מבקש מישראל לא לתקוף תשתיות אזרחיות אלא להתמקד בתשתיות צבאיות ושל משמרות המהפכה

איראן פועלת להעביר אמצעי לחימה לחיזבאללה, ותושב טהרן שמבקש שנתקוף את המשטר
איראן ישראל צילום: שאטרסטוק

איראן מנסה להחיות מחדש את ארגון חיזבאללה בעידן שאחרי מנהיג הארגון שחוסל, חסן נסראללה, כוח קודס האיראני פועל להעביר אמצעי לחימה לחיזבאללה ולתמוך בפעילות הארגון נגד ישראל.

כוח קודס בתוך לבנון עוזרים לחיזבאללה צילום: כאן 11

אישים מרכזיים בחיזבאללה מנהלים בימים אלה מאמץ מלחמתי - ובהם מוחמד חיידר, היועץ הקרוב של חסן נסראללה וחבר מועצת הג'יהאד, והיית'ם עלי טבטבאא'י, מפקד כוח רדואן לשעבר ומפקד מטה המבצעים של הארגון.

רועי קייס דיווח בכאן חדשות, כי האיראנים מנסים כעת להגביר את המעורבות, והסיוע שלהם בא לידי ביטוי בין היתר בניסיונות להעביר אמצעי לחימה לארגון, ניסיונות שישראל בולמת לרוב, אך גם בהימצאותם של גורמים בכוח קודס בלבנון וסיועם לארגון בפיקוד ושליטה. 

גורם דומיננטי אחד מהם הוא סגן מפקד כוח קודס האיראני וסגנו של קאאני, מוחמד ריזא פלאח זאדה. בימים האחרונים דווח בתקשורת הכוויתית כי הוא קיבל מינוי ממנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, לפקח על חיזבאללה בעקבות הריק שנוצר בארגון. הדיווח על מינוי כזה אינו נכון, אבל זאדה בהחלט משחק תפקיד מרכזי.

אזרח איראני משוחח עם כאן חדשות צילום: כאן 11

במסגרת הופעתו של מפקד כח קודס איסמעיל קאאני אחרי שלא נראה שבועיים בציבור, איראני חובב ציון שוחח עם יואב זהבי בכאן חדשות מטהרן וקרא לישראל לתקוף מטרות צבאיות ושלטוניות.

ניתוח נאומו של נעים קאסם, סגנו של נסראללה צילום: כאן 11

למפקד כוח קודס איסמעיל קאאני יש לא מעט עבודה בימים אלה, בעיקר בכל הקשור לסיוע לפרוקסי הכי חשוב של איראן באזור, חיזבאללה, שחווה אולי את התקופה הקשה בתולדותיו אחרי חיסול נסראללה.

 

עוד דווח, כי ראזי אל-חאג', חבר פרלמנט מטעם מפלגת הכוחות הלבנוניים הנוצרית, המתנגדת לחיזבאללה, אמר בראיון לערוץ אל-חדת': "יש מספר רב של בכירי חיזבאללה הצבאיים שמתחבאים בין האזרחים. אני קורא לממשלת לבנון כדי שתדבר כמה שהיא יכולה עם חיזבאללה כדי שירחיקו את כל הבכירים הצבאיים שלהם ואת מחסני הנשק מהאזרחים, כל האסונות הם כי חיזבאללה משתמש באזרחים כמגנים אנושיים. הימצאות הבכירים בין אזרחים אינה רק מקלה על הגעה לאותם הבכירים, אלא גם יוצרת בעיה חברתית בין העקורים לבין האזורים שמארחים אותם".

חיזבאללה איראן מלחמת חרבות ברזל נסראללה מבצע חיצי הצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}