י"ד תשרי התשפ"ה
16.10.2024
שוב אנטישמיות בפולין

מפלגה פרסמה קריקטורה אנטישמית המציגה את ישראל בדמות שטנית

המפלגה מאשימה את ישראל ברצח עם נגד הפלסטינים, ולאחרונה טענה שהסיבה לסכסוך הישראלי-פלסטיני היא הנכבה של 1948, כי אז ביצעה ישראל "טיהור אתני". המפלגה הפולנית אמרה עוד כי ב-1948 חיילים ישראלים רצחו פלסטינים

מפלגה פרסמה קריקטורה אנטישמית המציגה את ישראל בדמות שטנית
הקריקטורה האנטישמית צילום: באדיבות המצלם

מפלגת "ראזם" בפרלמנט הפולני פרסמה היום (שלישי) בטוויטר קריקטורה אנטישמית שמציגה את ישראל בדמותו השטנית של דארת' ויידר מהסרט "מלחמת הכוכבים". בקריקטורה נראית הדמות השטנית מפוצצת כוכב לכת שלם, ומצהירה - "עשינו מבצע צבאי מוגבל לתשתית הצבאית של המחבלים". 

"ראזם" היא מפלגת שמאל קיצוני שתומכת בקואליציית המרכז-שמאל שעלתה לשלטון בפולין בדצמבר האחרון. המפלגה מאשימה את ישראל ברצח עם נגד הפלסטינים, ולאחרונה טענה שהסיבה לסכסוך הישראלי-פלסטיני היא הנכבה של 1948, כי אז ביצעה ישראל "טיהור אתני".

המפלגה הפולנית אמרה עוד כי ב-1948 חיילים ישראלים רצחו פלסטינים, כולל "13 אלף ילדים, נשים וגברים". במפלגה המשיכו וטענו כי "הנכבה מעולם לא הסתיימה" אלא נמשכת עכשיו "בטבח באוכלוסייה הפלסטינית ברצועת עזה".

שגריר ישראל בפולין ד"ר יעקב ליבנה הגיב: "אני עצוב מאוד לראות עלילת דם שמפיצה מפלגה בפרלמנט הפולני. אסור שמסרים פוליטיים יכללו אנטישמיות ושנאת זרים".

פולין יעקב ליבנה מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}