י"ד תשרי התשפ"ה
16.10.2024
"מלחמה על החיים"

משפחות שכולות זעקו בכנסת: "כך נלחם עם רחמן מידי"

במהלך דיון בוועדת הכנסת שעסק בגירוש תומכי טרור, קראו משפחות שכולות מפורום הגבורה לממשלה להחמיר את הצעדים נגד הטרור: "קומו ביחד קואליציה ואופוזיציה ותכאיבו לאויב כאב שיש בוא הכרעה"

משפחות שכולות זעקו בכנסת: "כך נלחם עם רחמן מידי"
פעילות הלוחמים בעזה צילום: דובר צה"ל

וועדת הכנסת דנה היום (שלישי) בהצעת החוק לגירוש מעודדי ומסיתי טרור. בדיון השתתפו גם משפחות שכולות מפורום הגבורה שהביעו את דרישתם לשינוי המדיניות ביחס לטרור ולמחבלים. בין הדוברים הייתה איריס ברנשטיין, הנשואה לאביו של מפקד סיירת הנח"ל סא"ל יהונתן צור (ברנש) הי"ד, שנפל בעת הלחימה בעוטף עזה בשבעה באוקטובר. 

במהלך דבריה זעקה ברנשטיין על ההתנהלות של המלחמה בעזה, וכן על העובדה שחיילים לדבריה נאלצים להיכנס בפעם הרביעית למקומות שאותם הם כבר נלחמו וניקו.

לדברי ברנשטיין, "כל מדינה מתוקנת בעולם מגרשת ללא כחל וסרק אדם בוגד או מפגע בתוכה. כבר שנה וחצי שיש כאן חוק על גירוש מחבלים ומשפחותיהם ואין מי שיקדם אותו. זאת מלחמה על החיים שלנו, של הילדים שלנו. יש כאן ח"כ מדהימים, שרי ממשלה שמבינים כוח, מבינים את המזרח תיכון. יש להשתמש בכלים לא סבירים כדי להחזיר חטופים, להשתמש בכוח העצום שיש בידי מדינת ישראל כדי לגרש כל בוגד, כל מפגע, וכל מתכנן פיגוע. בין בעזה ובין ביהודה ושומרון".

"אם לא נבין את זה, לא נצליח למגר את הטרור. קומו ביחד קואליציה ואופוזיציה, העם יישא אתכם על כפיים, קומו וקדמו חוקים שיגנו על חיינו. קומו הילחמו מלחמה כואבת, תכאיבו לאויב כאב שיש בוא הכרעה. איך יכול להיות שבפעם הרביעית נכנסים השבוע לג'באליה, לקיני המחבלים החדשים שהם בנו בחודש שאנחנו יצאנו. צה"ל נכנס לערים ברצועה מול הבית שלי, בנים נלחמים ונהרגים - וצה"ל יוצא. למה נותנים להם להיכנס, איפה המדינה?!", שאלה ברנשטיין במהלך הדיון.

עוד הוסיפה ברנשטיין: "כך לא נלחמים כדי לנצח. כך נלחם עם רחמן מידי שרואה את חיי התושבים בעזה קודמים לחיי תושבי העוטף. העם הזה הקיא את עצמו מהארץ הזאת, הם לא יכולים לחיות כאן. אנחנו לא יכולים לחיות יותר על יד הגדר בפחד, והמלחמה הזאת אומרת שאנחנו נמשיך לחיות בפחד. יש להילחם עם אויב אכזר כמו שנלחמים עם אויבים, לא כמו שנלחמים עם ילדים. תגרשו את הילדים, תגרשו את הנשים, את החפים מפשע - אבל תלחמו כמו שנלחמים במלחמה אמיתית".

"איך יכול להיות ששנה שלמה אין כבר דיון על עונש מוות למחבלים שנתפסו, על שינוי הוראות הפתיחה באש במלחמה. איך יכול להיות שמסתכנים ורואים את האויב בעיניים וכל עוד הם לא חתמו על הסכם עם החמאס, אסור להרוג אותם. איך יכול להיות שאין דיון על העמדה לדין בצורה אחרת של כל המחבלים, איך לא מקימים בית משפט אחר שחוקי מדינת ישראל לא חלים עליו, אלא משהו אחר שיהיה אפשר להכריע אותם? איזה דרך יש לנו לעצור מחבלים?", שאלה ברנשטיין בדבריה. 

מלחמת חרבות ברזל הכנסת ועדת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}