י"ג תשרי התשפ"ה
15.10.2024
התייחס להשעיית נשק

השגריר חשף: בריטניה סייעה לישראל לסכל תקיפות איראניות

בריטניה סיכלה בשנתיים האחרונות 20 ניסיונות חטיפה, פציעה והתנקשות של מטרות שונות ומגוונות מצד איראן

השגריר חשף: בריטניה סייעה לישראל לסכל תקיפות איראניות
השר ישראל כ"ץ עם שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי צילום: אורן בן חקון/יד ושם

שגריר בריטניה בישראל, סיימון וולטרס, אמר היום (שלישי) בתדרוך לכתבים כי בריטניה סייעה לישראל במתקפות האיראניות - ומנעה תקיפות באופן אקטיבי. הוא הבהיר את הצורך למנף את הישגיה של ישראל להגעה להסדר עם חיזבאללה ולהפסקת אש בעזה.

וולטרס הוסיף כי ממשלת בריטניה "גינתה בשפה החריפה ביותר את תקיפות איראן בישראל. איראן פועלת לערעור היציבות באזור, ראיתי זאת במו עיניי בשירותי בעיראק ובתימן", אמר וולטרס, "בריטניה סיכלה בשנתיים האחרונות 20 ניסיונות מצד איראן לבצע מבצעי חטיפה, פציעה והתנקשות של מטרות שונות ומגוונות. אנו מבינים את האיום מצד טהרן, ועמדתנו חזקה ועקבית" אמר השגריר שדבריו הובאו ב-Ynet.

השגריר התייחס לסיוע הצבאי אותו סיפקה בריטניה להגנת ישראל כדי להתמודד עם המתקפה האיראנית 14 באפריל וב-1 באוקטובר. "כוחות בריטיים היו אקטיביים למניעת תקיפה נגד ישראל", הבהיר.

על השעיית רישיונות ייצוא הנשק לישראל, בהן נקטה בריטניה בחודש שעבר,אמר וולטרס כי "ההתפתחויות האחרונות לא הוצגו באופן נכון. ממשלת בריטניה קיבלה החלטה להשעות פחות מ-10 אחוזים מהרישיונות. יש מחויבת לבחון את כל רישיונות הייצוא על בסיס קבוע, ולהעריך אם קיים חשש להפרה של החוק הבינלאומי".

 

 

 

סיימון וולטרס בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}