י"ג תשרי התשפ"ה
15.10.2024
"להכאיב לאויב"

נעים קאסם: "חיזבאללה נכנס לשלב חדש בלחימה"

נעים קאסם, סגנו של חסן נסראללה שחוסל, אמר בנאומו היום כי הפתרון הוא בהפסקת אש והסכם לא ישיר. הוא איים כי אם זה לא יקרה, "מאות אלפים ומיליונים יהיו בסכנה כל יום". קאסם לא הזכיר את עזה בעת שאמר דברים אלו

נעים קאסם: "חיזבאללה נכנס לשלב חדש בלחימה"
נעים קאסם צילום: צילום מסך

נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה לשעבר חסן נסראללה שחוסל, אמר בנאומו היום (שלישי) כי ישראל וארצות הברית מנסות ליצור פה מזרח תיכון חדש. "מתווכים כאלה ואחרים אמרו לנו בחודשים האחרונים תעצרו את המלחמה ואת הסיוע, התושבים הישראלים יחזרו לבתיהם ותרחיקו את הכוחות שלכם 10 ק"מ כדי לא להתגרות בישראל. הם לא מדברים על מה שישראל עושה. אמרנו להם, תפסיקו את המלחמה בעזה והכל יחזור למקומו. הם אמרו לנו שיש להפריד בין לבנון לבין עזה, לא שיתפנו איתם פעולה".

עוד אמר נעים בנאומו השלישי מאז שנסראללה חוסל: "ההתנגדות שלנו לגיטימית והגנתית - התנגדות לכיבוש ושחרור האדמה. התכנית שכעת מונחת באזור היא תכנית להתרחבות. כשאנחנו מסייעים לפלסטינים אנחנו עושים את זה כדי לסייע להם לשחרר את פלסטין ולהגן על אדמתנו. זאת לא תכנית איראנית, אלא תכנית פלסטינית שאיראן תומכת בה".

‏קאסם עונה לביקורת על הארגון: "מי עושה את הנזק ללבנון? מי שמגן על האדמה או מי שהורג את האנשים? אתם לא רואים שישראל עושה את הפעולות האלה? אם לא ניאבק בישראל, ישראל תגיע למטרות שלה. הם מעוררים פחד ורוצחים נשים וילדים. הם מנסים להשפיע על נפשותיהם של האנשים. הם רוצים שאנשים ייכנעו".

נעים קאסם התייחס לנסראללה שחוסל ופנה אל נסראללה כאילו הוא עוד חי: "אתה לא עזבת אותנו. אתה חי בינינו".

‏קאסם הוסיף: "אנחנו עומדים ונושאים בקורבנות, אבל אנחנו מכאיבים להם. אם נכפה עליהם לא ללכת בדרך הזאת, נשמור על הדורות עשרות שנים קדימה. ברור שיש מחיר שאנחנו משלמים. ישראל ניסתה לפגוע במנהיגים שלנו, ביכולות שלנו ולסיים את נוכחות חיזבאללה ולעצב את לבנון, כפי שהיא רוצה" לדבריו "יש דרך בלעדית אחת להגיע לתוצאה - הדרך לשחרור האדמה ועצירת התוקפנות הוא איתנות ה"התנגדות" והתאחדות העם סביבה".

‏נעים קאסם הוסיף: "בשבועיים האחרונים מה שאנשינו השיגו בלחימה מול ישראל בדרום לבנון היה מעבר למצופה כיוון שאין זאת המשימה של ההתנגדות להדוף התקדמות של צבא סדיר, אלא לסייע לצבא סדיר. קאסם ציין כי בשבוע האחרון הם עברו למשוואה חדשה "הכאבה לאויב" - הטילים מגיעים לחיפה, כפי שרצה נסראללה. ראיתם את הכטב"מ שהגיע לתל אביב ואת הטילים שהגיעו לתל אביב".

קאסם הוסיף כי בזמן שישראל פוגעת בכל רחבי לבנון, יש להם את הזכות לפגוע בכל נקודה בישראל שהם יבחרו. ‏קאסם גם התייחס באריכות גם לפגיעת הכטב"מ בבסיס ההכשרה של גולני בבנימיניה. לדבריו, "נפגע בצבא הישראלי ובבסיסיו ובמקומות שהוא נמצא". הוא פנה לעורף הישראלי ואמר כי הפתרון הוא הפסקת אש, ובהמשך הסכם עקיף בין הצדדים שיביא להחזרת התושבים לצפון: "אנו לא מדברים מעמדת חולשה".

רועי קייס מכאן חדשות מציין, כי קאסם לא הזכיר את עזה מפורשות בהקשר של הפסקת אש. קאסם אמר כי על אף המכות שהארגון ספג, הוא עדיין חזק ועל הישראלים לא להאמין לממשלתם בעניין היכולות של הארגון קאסם אמר כי אם המלחמה תימשך, אז עוד יישובים ישראליים יתרוקנו. קאסם גם הודה לעם הלבנוני ולבייס של חיזבאללה על "ההקרבות הרבות" שהם עושים ואמר כי יש לעמוד איתן ולהיות מאוחדים.

קאסם נעים נסראללה מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}