י"ד תשרי התשפ"ה
16.10.2024
פרשת 'בסדנו'

כך תבטיחו את כספכם: "אנשים השקיעו את כל חסכונותיהם"

איך מבטיחים את הכסף שלכם? עורך הדין גיא סרוסי מסביר למה חובה להגיש תביעת חוב נגד קבוצת בסדנו

כך תבטיחו את כספכם: "אנשים השקיעו את כל חסכונותיהם"
בסדנו חונכים משרד חדש צילום: יעקב כהן

בשבועות האחרונים הוחלט על פירוק קבוצת בסדנו, שפנתה בעיקר למשקיעים מהציבור הדתי והחרדי. בעקבות ההחלטה, משקיעים רבים מוצאים את עצמם בבלבול ובאי-ודאות לגבי עתיד כספם.

כדי להבין את הצעדים הנדרשים בשלב זה, שוחחנו עם עו"ד גיא סרוסי, המייצג קבוצת נושים גדולה בתיק.

 עו"ד סרוסי, למה בעצם משקיעים בקבוצת בסדנו צריכים להגיש תביעת חוב?

"המצב הוא חד-משמעי: מי שלא יגיש תביעת חוב לא יוכל לקבל את כספו בחזרה", משיב סרוסי. "בית המשפט הכריז על פירוק החברות בקבוצה, והדרך היחידה שיש למשקיעים להבטיח את החוב שלהם היא באמצעות הגשת תביעת חוב בצורה מסודרת. זה לא סתם טופס, זה מסמך משפטי לכל דבר ועניין, והוא קריטי כדי שהנאמנים יכירו בחוב של אותו משקיע."

מה בעצם קורה אם משקיע לא מגיש תביעת חוב?

"במקרה כזה, אותו משקיע למעשה מוותר על זכותו לקבל את כספו. אנחנו מדברים על מאות מיליוני שקלים שחייבים לאנשים מכל קצוות הקהילה, ואין ספק שהחוב הזה לא ייפרע מעצמו. החוק קובע בצורה ברורה: אם אתה רוצה לקבל את הכסף שלך, אתה חייב להגיש תביעת חוב. בלי זה, לא תקבל שקל."

הרבה אנשים שואלים - למה אי אפשר פשוט לחכות ולראות אם הכסף יגיע?

"אני מבין את החשש והבלבול, אבל זה לא עובד ככה. הנאמנים לא ייצרו קשר עם המשקיעים, אלא המשקיעים צריכים לפנות מיוזמתם. אנשים לפעמים מרגישים שאם יחכו אולי הכל יסתדר, אבל המצב פה הוא אחר - אתה חייב לפעול בצורה יזומה. מי שלא יפעל עכשיו עלול למצוא את עצמו נותר ללא כלום."

אילן אסייגעורך הדין גיא סרוסיצילום: אילן אסייג

אתה מספר על סיפורים קשים מצד הלקוחות שלך. איך זה משפיע עליך באופן אישי?

"האמת היא שזה נוגע בי בצורה עמוקה. אני שומע את הסיפורים של אנשים שהשקיעו את כל החסכונות שלהם, של הורים שרצו לעזור לילדים לרכוש דירה או להקים עסק. זה כסף שנצבר בעמל רב, ואני לא יכול להישאר אדיש. זו הסיבה שאני פועל במלוא הכוח לייצג אותם ולוודא שקיבלו בחזרה את הכספים שלהם. שלא יאבדו את כל מה שחסכו שנים."

איך היית ממליץ למשקיעים לפעול כרגע?

"הדבר הראשון והכי חשוב הוא לא להתמהמה. מי שירצה להבטיח את זכויותיו חייב להגיש תביעת חוב. זה הליך משפטי מורכב, ולכן אני ממליץ להיעזר בעורך דין שמנוסה בתחום. הדרך שבה הדברים מוצגים בתביעה יכולה להשפיע ישירות על ההכרעה בנוגע לחוב."

לסיום, מה המסר העיקרי שלך למשקיעים שמתחבטים האם להגיש תביעה?

"אל תחשבו שהזמן עובד לטובתכם. אם אתם רוצים להבטיח את כספכם, אתם צריכים לפעול עכשיו. אני רואה אנשים שכבר החלו להגיש תביעות חוב ואני ממליץ לכל אחד לעשות את אותו הדבר. אל תחכו שהמצב יחמיר - זו ההזדמנות שלכם לפעול ולהבטיח את מה שמגיע לכם".

בסדנו השקעות משקיעים עו"ד גיא סרוסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}