ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
אושר בוועדה

הקלות ברישוי כלי ירייה ללוחמים משוחררים ואזרחים שסיימו שירות

הוועדה לביטחון לאומי אישרה שני תיקונים חשובים לתקנות כלי הירייה. התיקונים יאפשרו להקל על קבלת רישיון פרטי לכלי ירייה הן עבור לוחמים בצה"ל והן עבור אזרחים שסיימו שירות אזרחי

הקלות ברישוי כלי ירייה ללוחמים משוחררים ואזרחים שסיימו שירות
אילוסטרציה צילום: אגף דוברות במשרד הביטחון

היום (שלישי), הוועדה לביטחון לאומי בראשות ח"כ צביקה פוגל, אישרה שני תיקונים חשובים לתקנות כלי הירייה. התיקונים יאפשרו להקל על קבלת רישיון פרטי לכלי ירייה הן עבור לוחמים בצה"ל והן עבור אזרחים שסיימו שירות אזרחי.

לוחמים משוחררים לפני 1999 - במסגרת התיקון הראשון, לוחמים בצה"ל שהשתחררו לפני שנת 1999 – שאז טרם ניתנו תעודות לוחם – יוכלו להגיש בקשה לרישיון כלי ירייה, בכפוף להכשרתם כלוחמים ולכך שלא חלפו יותר מ-20 שנים מאז שחרורם משירות סדיר או מילואים פעיל.

אזרחים שהשלימו שירות אזרחי - התיקון השני נוגע לאלו שלא שירתו בצה"ל, אך השלימו לפחות שנתיים של שירות אזרחי. תיקון זה יאפשר לאזרחים החל מגיל 21 להגיש בקשה לרישיון כלי ירייה, במקום גיל 27 הקבוע כיום, ובכך להרחיב את מעגל האזרחים הזכאים.

חה״כ צביקה פוגל יו״ר הוועדה לביטחון לאומי אמר: "אנחנו לא רק מתקנים עוול של שנים ללוחמים ששירתו את המדינה, אלא גם פותחים את הדלת לאזרחים ששירתו בשירות אזרחי להגן על עצמם, ובאותה נשימה לחזק את תחושת הביטחון בסביבתם. מי שתרם והגן על המדינה ראוי שיוכל להגן על עצמו ועל הקרובים אליו".

מלחמת חרבות ברזל נשק צביקה פוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}