ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
בכל ביתי נאמן הוא

המשב"ק של האדמו"רים שמסר נפשו: הרה"ח ר' יצחק שימון ז"ל

הרה"ח ר' יצחק שמעון שימון ז"ל, המשב"ק האגדי, של אדמו"רי בית צאנז קלויזנבורג, ששימש 70 שנה משמש לפני ולפנים אצל הרבי ה'שפע חיים' ואצל בנו האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג הלך לעולמו בגיל 83. ארונו צפוי להגיע לקבורה בארץ הקודש

המשב"ק של האדמו"רים שמסר נפשו: הרה"ח ר' יצחק שימון ז"ל
הרה"ח ר' יצחק שימון ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בצער גדול התקבלה אתמול (שני) הבשורה המעציבה בקרב חסידי צאנז קלויזנבורג, על פטירתו של האי גברא רבא הרה"ח ר' יצחק שמעון שימון ז"ל, המשב"ק האגדי, של אדמו"רי בית צאנז קלויזנבורג, הוא שימש במשך 70 שנה משמש בקודש לפני ולפנים.

הוא מונה אצל האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז קלויזנבורג זי"ע, ואז אצל בנו יבלחט"א האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג יום ולילה לא שבת, ולקח את כל התפקידים בקודש פנימה, והיה מסור לרבי במסירות נפלאה.

הרה"ח ר' יצחק שנקרא בפי כל "ר' איצ'ה", נולד בשנת תש"ב בהונגריה, ובחסדי השם ניצל מהשואה, הוא היה על הרכבת שיצאה ממאקאווא לאושוויץ. אבל בניסי ניסים הרכבת נסעה לבסוף לוינה, שם ניצל ממוות עם אמו ואחיו.

בשנת תש"ח המשפחה הגיעה לארץ. כבחור צעיר הוא דבק במורו ורבו האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' זי"ע שקירבו בקירבה יתירה, בגיל 14 הוא נהיה הויז-בחור, ומאז 70 שנה הוא משמש בקודש, הוא תמיד אמר "דער רבי איז מיין לעבן" (הרבי זה החיים שלי).

במשך עשרות שנים היה לימין הרבי, וכל רוחות שבעולם לא יכלו להזיז אותו מדביקותו ברבי. הרבי זמ"ל כתב מכתב על ר' יצחק וציין "נתנסה אצלי בעשרה נסיונות".

ר' יצחק המשיך אצל בנו האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג, ותמיד חיפש לעשות רצון צדיק, בקודש פנימה ובתפילות ובטישים. עד זקנה ושיבה לא וויתר הכל עם מסירת נפש.

לפני תקופה הוא עבר פרוצדורה רפואית, וקיווה שהוא יוכל לחזור להיות משמש בקודש. בקיץ שעבר האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג נסע לביקור בארץ ישראל, ר' יצחק, היה רתוק למיטתו, אבל רצה לטוס, הרבי אסר עליו והורה לו להישאר במיטה כפי הוראת הרופאים.

ר' יצחק נפטר בגיל 83 לדאבון לב החסידים. הלוויתו התקיימהאתמול מביהמ"ד הגדול צאנז קלויזנבורג בבורו פארק, וארונו הוטס לארץ, וייקבר סמוך לרבו המובהק האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' זי"ע בבית העלמין שיכון ותיקים בנתניה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

באדיבות המצלםעומד על משמרתו אצל הרבי מצאנז קלוזינבורגצילום: באדיבות המצלם

צאנז קלויזנבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}