י"ג תשרי התשפ"ה
15.10.2024
טרור בכל מקום

שוטר נרצח בפיגוע ירי סמוך ליבנה, ארבעה נוספים נפצעו; המחבל נוטרל

מבית החולים אסותא אשדוד נמסר כי הוא נפטר כבר בדרכו לבית החולים, לאחר שנפצע אנושות. פצוע נוסף מטופל בחדר הטראומה במצב בינוני ושני פצועים נוספים בדרכם לבית החולים, אחד מהם הוא רופא באסותא שעצר על מנת לסייע בזירה

שוטר נרצח בפיגוע ירי סמוך ליבנה, ארבעה נוספים נפצעו; המחבל נוטרל
זירת האירוע צילום: תיעוד מבצעי מד"א

שוטר במשטרת ישראל, כבן 30, נרצח בפיגוע ירי בכביש 4 סמוך ליבנה. מבית החולים אסותא אשדוד נמסר כי הוא נפטר כבר בדרכו לבית החולים, לאחר שנפצע אנושות. 

עפ"י החשד המחבל התקרב רגלית לכביש הראשי,  ירה בשוטר ופצע אותו באורח אנוש ומותו נקבע בהמשך. המחבל המשיך במסע ירי ופצע 4 אזרחים עד שנוטרל על ידי אזרח. חקירת האירוע הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז מרכז

פצוע נוסף מטופל בחדר הטראומה במצב בינוני. מדובר בגבר בן 42 שזכוכיות רכבו התנפצו בעקבות הירי, הוא המשיך בנסיעה לצומת ניר גלים, שם חבר לצוותי מד״א ופונה עם פציעות מרסיסי זכוכית בפלג גופו העליון.

שני פצועים נוספים בדרכם לבית החולים, אחד מהם הוא רופא באסותא שעצר על מנת לסייע בזירה.

חובש רפואת חירום במד"א אבנר בן דוד, שהגיע לזירת הפיגוע בכביש 4 סמוך למחלף יבנה, סיפר: "הגענו לזירה בכוחות גדולים, ראינו גבר בשנות ה-30 בשולי הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק ונשימה ועם פצעי ירי בגופו, התחלנו לבצע בו פעולות החייאה, העלנו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו במהירות לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

חובשי הצלה בנצי הימל וברוך הרשקוביץ מדווחים: "כשהגענו לזירת הירי, מצאנו גבר כבן 30, כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם חבלות חודרות בגופו. יחד עם חובשים ופראמדיקים של הצלה ומד"א, ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות, הכוללות מתן תרופות מצילות חיים, והוא פונה תוך כדי פעולות החייאה להמשך טיפול בחדר הטראומה בבית החולים אסותא באשדוד. כמו כן הענקנו טיפול רפואי ראשוני ולמספר נפגעים עם חבלות בגופם, והם פונו בינוני וקל להמשך טיפול בבית החולים".

פראמדיק מד"א עומר ויסמן וחובשת בכירה במד"א לואיז רבינוביץ, שהעניקו טיפול רפואי לפצוע בצומת ניר גלים, סיפרו: "במקביל לדיווח על הפיגוע במחלף יבנה התקבל במוקד 101 של מד"א דיווח על פצוע מרסיסי זכוכיות בצומת ניר גלים. כשהגענו לצומת ראינו את הפצוע יושב בתוך רכב עם שימשות מנופצות. הוא סיפר לנו הוא חלף עם רכבו שנפגע מהירי בזירת הפיגוע והמשיך בנסיעה עד לחבירה איתנו. הוא היה בהכרה מלאה וסבל מפציעות מרסיסי זכוכיות בפלג גופו העליון. העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני".

מלשכת השר בן גביר נמסר כי האזרח שחיסל את המחבל במחלף יבנה קיבל את נשקו הפרטי לפני כשלושה חודשים, במסגרת הרפורמה שמוביל השר לביטחון לאומי בן גביר. בזכות נשקו האישי מנע אסון גדול יותר. בתוך כך, המפכ"ל והשר בדרכם לזירת הפיגוע. 

תיעוד מהזירה צילום: תיעוד מבצעי מד"א
דוברות איחוד הצלהמהזירה בכביש 4 סמוך למחלף יבנהצילום: דוברות איחוד הצלה
פיגוע יבנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}