ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
קשר מיוחד

סמל קורן ביתן הי"ד נפל ברצועה, סבו סופד: "הוא דאג לי, התקשר כל יום"

יעקב לזרוביץ', סבו של סמל קורן ביתן הי"ד שיתף: "היה לנו קשר נהדר, הוא הנכד היחיד שרק דאג לי. גם כשהיה בצבא, הוא התקשר כל יום ושאל 'סבא איך אתה מרגיש?'. היה ילד פרח, ילד טוב וילד נהדר"

סמל קורן ביתן הי"ד נפל ברצועה, סבו סופד: "הוא דאג לי, התקשר כל יום"
סמל קורן ביתן צילום: דובר צה"ל

סמל קורן ביתן הי"ד, בן 19 מראש העין, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. ביתן היה לוחם בגדוד 450 (הכשרת מפקדי כיתות) של חטיבת ביסל"ח, ששירת כלוחם בגדוד דוכיפת (94) של חטיבת כפיר.

סבו, יעקב לזרוביץ' סיפר הבוקר בראיון לכאן רשת ב': "היה לנו קשר נהדר, הוא הנכד היחיד שרק דאג לי. גם כשהיה בצבא, הוא התקשר כל יום ושאל 'סבא איך אתה מרגיש?'. ביקשתי ממנו 'תדאג לעצמך לא לי'". 

לזרוביץ' שיתף בכאב כי לא דיבר עם נכדו קורן במהלך השבועיים האחרונים, מאז נכנס לרצועת עזה בפעם הראשונה. "הוא אמר לי שהם עוברים לעזה, אבל לא ידע לאן ומה, כנראה רפיח או בית חאנון. הוא התייחס לזה בכיף ולא הראה סימני פחד. הוא לא ידע מה הולך שם ואיזה משימות יקבל, מאיפה לו, הוא היה בקורס מכ"ים", אמר.

לדבריו: "הוא בעזה בסך הכול שבועיים. הוא לא היה במלחמה, הוא היה בקורס מכ"ים והכול היה בסדר כל עוד הוא בבסיס צבאי. כל יום היה להם אימון או מטווח, כל פעם משהו אחר".

לזרוביץ' סיפר עוד: "היה לו חיים קשים. הוא התייתם בגיל חצי שנה מאבא ויש לו אח תאום ועוד אח יותר גדול. זו הייתה מכה קשה והוא לא הבין את מה שקרה, הוא לא הכיר את אבא שלו ולא גדל איתו. אני הייתי אבא במקום סבא. שמרתי עליו, טיפלתי בו, למדתי אותו, רק שלא ייצא לתרבות לא טובה". 

הסב ספד בדמעות: "היה ילד פרח, ילד טוב וילד נהדר. רק רצה לשמח אותי ולדאוג לי אם אני בסדר". 

קורן ביתן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}