ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
"ניקוי שטח"

דיווח: בישראל בוחנים הקמת "אזור חיץ" בעומק 10 ק"מ בלבנון

לפי הדיווח בעיתון אלאח'באר הלבנוני ישראל מתכננת "ניקוי" שטח בעומק 3 ק"מ והקמת אזור חיץ של 10 ק"מ; יוניפי"ל עשוי לקבל אחריות על אזור חיץ נרחב יותר

דיווח: בישראל בוחנים הקמת "אזור חיץ" בעומק 10 ק"מ בלבנון
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

מקורות דיפלומטיים אמרו היום (שלישי) לעיתון אל-אח'באר הלבנוני, המקורב לחיזבאללה, כי ארצות הברית העבירה מסר ללבנון לגבי תוכניות צבאיות ישראליות. על פי הדיווח שהובא בכאן חדשות, ישראל מתכננת פעולה מוגבלת בדרום לבנון.

לפי המידע שנחשף,  בישראל מעוניינים להיכנס לשטח הלבנוני בעומק של שלושה קילומטרים מהגבול. מטרת הפעולה היא "לנקות" את האזור, כאשר הכוונה היא לצאת ממנו במהירות האפשרית לאחר השלמת המשימה.

הדיווח מציין כי ישראל מתעקשת להפוך את האזור ל"רצועה חרוכה". לפי המקורות, ישראל הבהירה שלא תאפשר לגורמים חיצוניים לעצור או לשבש את הפעולה המתוכננת.

מעבר לפעולה המיידית, נטען כי ישראל עומדת על דרישתה להקים אזור חיץ בעומק של עשרה קילומטרים מהגבול. לפי התוכנית המדווחת, האזור שבין 3 ל-10 ק"מ מהגבול יהיה באחריות כוחות יוניפי"ל וצבא לבנון.

המקורות הדיפלומטיים הוסיפו כי ישראל הבהירה שאם יוניפי"ל וצבא לבנון לא ימלאו את תפקידם באזור זה כנדרש, היא עשויה לקחת על עצמה את המשימה בשלב מאוחר יותר.

חשוב לציין כי המידע מגיע ממקורות המקורבים לחיזבאללה. לא התקבלה תגובה רשמית מגורמי ממשל ישראליים או אמריקניים לדיווח זה.

לבנון חיזבאללה מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}