י"ג תשרי התשפ"ה
15.10.2024
השרים שוחחו

ישראל לסין: מצפים כי תביעו עמדה מאוזנת והוגנת ביחס למלחמה

שר החוץ ישראל כ"ץ שוחח עם שר החוץ הסיני: "איראן היא הגורם העיקרי לערעור היציבות במזה"ת - ישראל תגיב למתקפה האיראנית"

ישראל לסין: מצפים כי תביעו עמדה מאוזנת והוגנת ביחס למלחמה
משרד החוץ בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החוץ, ישראל כ"ץ, שוחח הערב (שני) עם עמיתו, שר החוץ הסיני, ומסר: "קיימתי היום שיחה עם חבר הפוליטבירו ושר החוץ הסיני וואנג, ‏הבהרתי שאיראן היא הגורם העיקרי לערעור היציבות במזה"ת. איראן מהווה איום, הן באמצעות שלוחיה והן ישירות, על שלום המזרח התיכון ועל שלום העולם כולו. איראן תקפה את ישראל עם למעלה מ-180 טילים בליסטיים. אף מדינה לא יכולה לעבור לסדר היום על מתקפה שכזו - הדגשתי כי ישראל תגיב למתקפה האיראנית".

‏עוד כתב השר: "עמדתי על הזוועות שביצע שלוחה של איראן, ארגון הטרור חמאס, בטבח ה-7 באוקטובר ועל ההכרח לשחרר באופן מיידי את 101 החטופים ולפרק את תשתיות החמאס. ‏עידכנתי אודות הלחימה בצפון נגד זרוע אחרת של איראן שתקפה את ישראל - ארגון הטרור חיזבאללה - שנועדה לאפשר חזרת תושבי הצפון לבתיהם ולהגן על ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

השר ציין: "‏אנחנו מצפים כי סין תביע עמדה מאוזנת והוגנת ביחס למלחמה שנכפתה על ישראל, שמשקפת בצורה נאמנה מי הם גורמי הטרור באיזורנו ומי המדינה שמגנה על עצמה מפני מתקפות של אותם גורמי טרור. ציינתי את שיתוף הפעולה הכלכלי החשוב בין המדינות שכולל סחר הדדי, ועבודה של כ-20 אלף הפועלים הסינים שהמשיכו לעבוד בישראל בזמן המלחמה. ‏סיכמנו להמשיך את הקשר ולעבוד יחד כדי לחזק את הקשרים בין  המדינות המבוססים על הידידות ארוכת השנים בין העם היהודי לעם הסיני".

ישראל כ"ץ סין חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}